July 10, 2004
En liten fråga bara. Hur ofta använder du datorn? Jag hade en Aspire 5014WLMi i ett halvår sen började den bli överhettad och jag hittade inga guider för att skruva isär den. Och de jag känner med Acer har liknande erfarenheter. Men din snurrar på bra?
Du kan ju köpa spray och lacka om locket.
August 11, 2005
Adestro wrote: En liten fråga bara. Hur ofta använder du datorn? Jag hade en Aspire 5014WLMi i ett halvår sen började den bli överhettad och jag hittade inga guider för att skruva isär den. Och de jag känner med Acer har liknande erfarenheter. Men din snurrar på bra?
Du kan ju köpa spray och lacka om locket.
Är ju bara att skruva bort bottenplattan så har du innanmätet där...
Eller så kan du be acerparts.se om en servicemanual.
Och vad beträffar värmen, det ligger inte en massa damm o dyl i vägen för fläktarna ?
July 10, 2004
csm101:
Har du själv provat att skruva isär en Acer? Jag försökte men det satt något hölje som höll ihop botten med toppen.
Det var ju lite svårt att veta om fläkten/fläktarna var dammiga när jag inte fick isär den... Jag sålde min Acer. Kommer troligen aldrig igen att köpa en heller. Blir nog en HP nu.
August 11, 2005
Adestro wrote: csm101:
Har du själv provat att skruva isär en Acer? Jag försökte men det satt något hölje som höll ihop botten med toppen.Det var ju lite svårt att veta om fläkten/fläktarna var dammiga när jag inte fick isär den... Jag sålde min Acer. Kommer troligen aldrig igen att köpa en heller. Blir nog en HP nu.
Jag har en acer 8den i sign) och den har jag skruvat isär otaligt antal gånger.
Hur menar du med hölje? Syftar du på själva bottenplattan nu eller?
July 10, 2004
August 11, 2005
Adestro wrote: csm101: Ah, missade din signatur.
Jadu, det var något metallobjekt som höll samman botten och toppen av chassit. Kom inte åt skruvarna heller. Sålde den och köpte en Thinkpad. Hur länge har du haft din Acer?
haft min i två och ett halvt år snart.
Jag har ingen aning om vad det är för plåt... men men, nsta gång du vill plocka isär en dator är det bara att be dem om en servicemanual, jag har en för min dator och det är väldigt smidigt när man ska mecka med lite lättare saker.
August 11, 2005
oliver92 wrote: tack för alla svar...
ja min funkar bara bra! Fläkten går igån lite mer än vanligt nu, men datorer blir ju så snabbt gamla nu :p
När fläkten på min började gå mer började jag att blåa rent den från damm, det hjälper en hel del bara det.
Fast nu kör jag med laptopkylare och den funkar prima, fläkten går _aldrig_ på högvarv längre (så länge jag har kylaren på då).
July 10, 2004
August 11, 2005
Adestro wrote: oliver92: Min Thinkpad är över 5 år gammal och snurrar på bra. Testa göra ren fläkten som csm101 säger, annars är tyvärr Acer rätt kända för bristande kvalitet på kylningen...
csm101: Fast man vill ju inte riktigt släpa runt på en stor kylplatta med laptopen. 🙂
nej jag vet men med tanke p att jag inte flyttar på den så ofta så är ju kylplattan bara till för hemmet. Har jag datorn med mig ut så klarar den ju sig fint så länge det inte ansamlats damm i den.
August 11, 2005
oliver92 wrote: okej. ska nog göra det då det luktade lite konstigt från fläkten idag..
Måste jag skruva isär datorn då eller?
Tack för all hjälp...
Smidigaste sättet att bli av med damm är att köpa komprimerad luft poå burk från Clas, skruva bort bottenplattan och blåsa i alla skrymslen och fläktar.
1 Guest(s)