April 9, 2011
HEJ!
jag har ett jobbigt problem...
jag har 8 gb minnen liggandes som jag inte använder, det är två olika märken, OCZ och Corsair. 4 gb i värje märke. båda minnen är ddr2 PC8500 1066 mhz. av nån anledning kan jag inte ha i alla 8 gb på samma gång utan att jag får Blue screen. där är inget fel på mina minnen dom är 100% fungerande, men jag kan bara inte ha i dom alla.
jag har en Phenom II X4 9650 CPU, tror det är den som gir mig problem men är inte säker. Mitt moderkort är Asus M4A785-M vilket står att det ska stödja PC-8500 minnen. just nu har jag bara i ena blocken...har 2 gb minnen i datorn,..vilket är hur segt som helst.
jag behöver hjälp med min dator, jag är så trött på att den ska sega konstant. vill ha i mina minnen 🙁 snälla nån hjälp mig
Nikolaj
April 9, 2011
oj.. ehm, jag har testat på 800Mhz men det blir ändå samma problem som om jag kör på 1066MHz ganged eller unganged mode. jag har testat öka volten på minnen til 2.1 vilket dom ska ha. men utan ändrat resultat.
jag är lite nybörjare på det med fin justering och sånt nordbrygga? CL5/6?
September 9, 2009
NikolajDK;1264416 wrote: oj.. ehm, jag har testat på 800Mhz men det blir ändå samma problem som om jag kör på 1066MHz ganged eller unganged mode. jag har testat öka volten på minnen til 2.1 vilket dom ska ha. men utan ändrat resultat.
jag är lite nybörjare på det med fin justering och sånt nordbrygga? CL5/6?
CL5 och CL6 är de timings du kör på minnena. Men har du felsökt så att det inte är fel på någon av stickorna till att börja med, alltså testat dom en i taget och testat med något program som memtest eller prime95?
April 9, 2011
sorry guys, det är rätt va ni säger. jag har en Phenom X4 9650 😛 inte phenom II.. my mistake. jag har också hittat felet på mitt problem.
Det värker som om jag har en trasig sticka. har köpt dom för 2 månader sen. när jag höll på med memtest som, Viking sa jag skulle testa då hitta den sjukt många errors i ena OCZ stickan.
det löste allt.
jag som inte hade koll på mina saker.
Tack För Hjälpen Viking1962,, nu har jag iaf 6 gb in lådan 🙂
1 Guest(s)