October 20, 2001
Nu är det så att jag fick hem en PII 400 med ett P6BX-A(n) moderkort och sen det första jag gjorde (fyllo) var att gå in i BIOS och ändra om den till 150Mhz, jag tror inte det var en "så" bra ide.
Skiten gick inte igång efter det, vad som däremot gick var att jag såg graffe kortet när jag startade om datorn men sen när man kommer ditt när man ser minnet räknas upp och vilken hastighet det är så var det bara SVART!
Det första jag gjorde var att ta ut BIOS klockan i några minuter och stoppade in den sen igen, funkade inte!!
Vad kan vara fel?
Nu vet jag inte vart Cmos bygeln sitter om det är den jag måste flytta på. Har tittat men inte lyckats lockalisera den 🙁
Inte kan väl prollen eller moderkortet ha pajat eller?
Jag ändrade ju bara till 150Mhz i BIOS, den ska väl bli resetad när man tar ut klockan?!?!
En länk till moderkortet finns här:
http://www.tekram.com/jumpers......uct=P6BX-A
Tacksam för snabbt svar!
//Tobbe
October 20, 2001
Ok kom på att töma Cmos är ju samma som att ta ut BIOS klockan sen tra ut strömmen....jaja ska testa en längre tid, men fan inte ska väl den kunna spara nåt på kortet utan klocka och ström längre än nån minut?
Jo det var FBS'n jag ökade till 150Mhz i BIOS (tror jag, hehe var full). Finns väl inte mycket annat man kan dra upp runt 15X.
Jo kommer ihåg helt klart nu, det stod default sen så drog jag en page down så det blev 150 🙁 det var nog inge bra.....
Men om det nu skulle vara RIKTIGT knas, kan prollen eller moderkortet ha pajat? Jag ser ju Nvidia graffe kortet när jag startar datorn men sen är det bara svart efter det.
August 25, 2001
1 Guest(s)