October 28, 2004
Fått min nya skärm nu och jag håller på att lära känna den. Det är en 19"WS med upplösning 1440 x 900.
Jag har försökt prova den för att se om den klarar det jag vill ha den till. När jag ser på film så tycker jag att det blir lite rutmönster ibland. Beror det på skärmen eller grafikkortet?
Jag tror att mitt oklockade oupplåsta 6800LE har svårt att fungera med denna skärm som är WS och har en så hög upplösning.
Vad säger ni?
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
December 29, 2004
Skärmen, filmen är i tex 600*400 och om du visar den i en ruta som är tex 800*600 hamnar en del pixlar mellan två "riktiga" pixlar och det blir lite mysko.
Tillskillnad från CRT som kan visa flera olika uppösningar kan TFT det inte riktigt det, man kan säga att dom har 1440*900 lampor som inte kan flytta sig.
Svårt att föklara vettigt
October 28, 2004
Ahh, OK. Jag tror att jag förstår vad du menar ändå. Tack så mycket! Det tar nog ett tag innan man lär sig använda en TFT när man är van vid en CRT.
Jag slipper strålningen nu iaf. vilket är positivt. 🙂
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
August 15, 2004
Konstigt, något sånt blir det inte på min TFT LCD (på min bärbara dator).
Det kan uppstå om filmen inte renderas av grafikkretsen dock.
Ett exempel är att jag inte kan spela upp mer än en film som renderas av grafikkretsen, resten som körs hamnar på CPU:n, då blir alla andra filmer pixliga när jag förstorar dem men inte den som är renderad av grafikkretsen.
October 28, 2004
Mmmm, det blir pixligare om jag drar upp det till fullskärm.....
Så dina pengar ligger alltså på att ett vassare grafikkort hade avhjälpt/ förbättrat det hela.
1- 1
Mer input tack. 🙂
Jag kan testa att dra igång ett par stycken för att se hur det blir.
Tack
March 14, 2001
Dra igång en film med ordentlig kvalitet, typ dvd film (orginal) eller något hdtv-klipp och se om det blir dålig bild i orginal upplösningen..
Sen som ni redan kommit fram till blir det ju såklart mycket sämre bild när man kör filmen i en högre uppösningen än den är kodad i..
2 Guest(s)