April 23, 2003
SuperNova wrote: Lite svårt att avgöra men det ser ut som 3.5/5.25 facken och då ska du absolut inte kapa metallbitarna. Ser ingen anledning till att dom skulle böja ut de där bitarna om dom inte behövdes/bara var i vägen...
De kan ju vara bra som stöd för t.ex. cd-enheter, men kan också verkligen vara ivägen om man försöker montera något som tar upp flera platser samtidigt, som en enhet för disk-hotswapping.
June 25, 2008
Jo det är 5.25'' platser och jag ska stoppa in en sån här:
http://gtek.se/index.php?mode=.....38;id=1664
så de alltså är i vägen för den
mm men jaha jag får väl titta hos clasohlson då, men jag har för mig att man kunde böja dem med en tång, men det verkar inte vara möjligt.
November 4, 2001
Det finns ju ett par sätt om du vill ha bort dem. Antingen så slipar du bort dem (lär vara lättare att slipa bort dem från den andra sidan där de inte sticker ut så att säga) eller så hamrar du helt enkelt ner dem så att det fyller upp hålen dom stansats ut ifrån igen.
June 11, 2001
Suck, ännu enklare, man tar bort sidoplattorna på 4 in 3-enheten och sätter ihop med 3,5->5,25" konverterare, så gjorde jag med en sådan box, fungerade utmäkt. Skulle en sådan vara lite för bred (kan bli det beroende på chassit), så kan säkert bilverkstan klippa till några koppar/aluminumplattor som är lite smalare för en hundring i bröstfickan.
February 12, 2003
Sebbe wrote: Suck, ännu enklare, man tar bort sidoplattorna på 4 in 3-enheten och sätter ihop med 3,5->5,25" konverterare, så gjorde jag med en sådan box, fungerade utmäkt. Skulle en sådan vara lite för bred (kan bli det beroende på chassit), så kan säkert bilverkstan klippa till några koppar/aluminumplattor som är lite smalare för en hundring i bröstfickan.
Ja, precis, varför göra det gratis när man kan lägga ner en massa extrapengar? 🙄
1 Guest(s)