August 28, 2001
Hejsan jag har fått ett jobbigt brusljud på höger sida, jag har inte lagt in några nya drivisar eller bytt nått i datorn men bruset kom bara plötsligt. Några saker jag har provat;
byte av hörlurar (som var oanvända) men bruset hördes fortfarande
Dragit ut olika yttre datordelar ex; mus, tangentbord, skärm, tv-out, skrivare om det skulle ha varit nått skumt jordfel men bruset finns fortfarande.
Ljudkortet ifråga är ett inbyggt 7.1 ljudkort och jag tror det heter Realtek ALC850. så är det ngn som har en bra idé om vad det kan bero på vinner en cyberÖL av mig :bgrin: Tack å hej!
Mvh/T
January 25, 2007
tja kan göra lite uteslutnings metoder, testa och gå in i BIOS välj load deafualt settings spara och kör igen.
du har ju redan testat och byta hörlurar, drivrutiner då? avinstallera kör igen? eller ominstallera helt enkelt.
annars så får man ju göra the ultimate heh, format C: 🙂
yes im old school 🙂
January 25, 2007
det kan inte ha något med ingången då på ditt ljudkort på moderkortet, eftersom spänningar kan orsaka störningar i högtalare? även fast ljudkortet är avstängt kan det ju faktistk ske.
dock vet jag inte vad som skulle kunna orsaka det men jag har varit med om det iaf.
kan har något med nätagget och göra isåfall
August 28, 2001
köpte mig ett nytt ljudkort och då försvann bruset helt så det va trots allt ljudkortet. Men det nya ljudkortet jag köpte funkar inte så bra, eller drivrutinerna suger så jag kan inte höjja micen så det hörs knappt...å deras hemsida bjuder på samma drivrutin som följde med.. suck! Ska lämna tillbaka skiten å köpa mig ett creative nu vart jag tvärless.
1 Guest(s)