Plötsligt ljudproblem utanför windows|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Plötsligt ljudproblem utanför windows
KaL
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 23, 2001 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter att allting ljudrelaterat fungerat utmärkt i ett halvår har jag nu råkat ut för ett litet problem. I windows (98 SE) fungerar allt ljud som det ska med musik, filmsnuttar o.s.v. men däremot strejkar det i flera spel såsom Counter Strike, Soldier of Fortune, Unreal Tournament, Medal of Honor, Return to Castle Wolfenstein, Alien vs Predator 2 och NHL 2002. Det konstigaste är dock att om jag byter mod till Half-Life till någon av de två andra jag har: Deathmatch Classic eller Team Fortress Classic fungerar ljudet i menyerna men inte ingame. Mitt minne sviker mig en aning men det kan ha börjat efter att jag installerat MoH demot och jag funderar därför om det ställde till det för mig. Skulle vara intressant att veta om någon annan råkat ut för liknande problem och hur det i så fall löstes. Kanske bör tilläggas att jag använder moderkortets ljudkort då mitt separata ställer till med konflikter med det interna även om det är inaktiverat.

Väl mött
KaL

xander
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
sp_UserOfflineSmall Offline
125002
December 23, 2001 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

prova att knalla in i bios och försökatt avaktivera moderkortets ljudmodul och sen aktivera ditt separata med RÄTT drivare smile
om det inte funkar så ...då blir det *censur*en i örat = format c:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 452
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL