March 11, 2003
conny_69 wrote: Ja, jag installerade de senaste drivrutinerna för chipsetet på mitt moderkort, men vad är poängen med det? Vinner man något prestandamässigt eller är det något annat som är bra med att göra det? Eller dåligt?
Utan chipsetsdrivare presterar burken urkasst. Chip-setet styr ju kommunikationen mellan nästan alla datorns komponenter, så utan de drvarna går ju allt på sparlåga.
November 26, 2003
denstore wrote: [quote=conny_69]Ja, jag installerade de senaste drivrutinerna för chipsetet på mitt moderkort, men vad är poängen med det? Vinner man något prestandamässigt eller är det något annat som är bra med att göra det? Eller dåligt?
Utan chipsetsdrivare presterar burken urkasst. Chip-setet styr ju kommunikationen mellan nästan alla datorns komponenter, så utan de drvarna går ju allt på sparlåga.
Aha, tackar, då vet jag. Kanske ska testa köra 3DMark05 igen, kanske får man lite mer poäng nu(fick 13016 poäng utan de senaste drivarna).
March 11, 2003
conny_69 wrote: [quote=denstore][quote=conny_69]Ja, jag installerade de senaste drivrutinerna för chipsetet på mitt moderkort, men vad är poängen med det? Vinner man något prestandamässigt eller är det något annat som är bra med att göra det? Eller dåligt?
Aha, tackar, då vet jag. Kanske ska testa köra 3DMark05 igen, kanske får man lite mer poäng nu(fick 13016 poäng utan de senaste drivarna).
Det kan kanske bli lite förändring, men oftast inte så enormt. Dock så kan det ju ge en stabilare maskin, och lite bättre prestanda.
Jag har iofs varit med om att det har gett sämre prestanda, men då stegade kanske stabiliteten upp en aning istället.
1 Guest(s)