July 27, 2001
Hade i samband med att jag uppgraderar till en 1.2GHz Thunderbird tänkt skaffa mig ett dylikt kort. Undrar därför om folk som har detta kort kan skriva sina synpunkter. Fungerar TV-out:en bra? Har just nu ett G400 och där funkar den utmärkt och man vill ju inte byta ner sig....
Några problem med drivrutiner och dylikt?
Alla synpunkter välkomna.
Vet ej hur TV-utgången funkar.. Men drivrutiner är aldrig några problem med Nvidia kort! Det är bara att köra reference driverna!
Tekniknörd som gillar att träna.
May 17, 2001
jag har ett sånt. Tv-out fungerar bra tycker jag. Bättre än med mitt gamla TNT-kort.. det blir bild ut i kanterna..
Om man använder programmet Tv-tool kan man få bild på skärmen och tv samtdigt också.
Nä jag har faktiskt inte sett det någon annanstans.. Om du skulle hitta det så är det till 99% säkerhet dyrare..
Oftast är det bara en TV-utgång på kortet men du kan använda dig av en kabel som har både S-Video och composite utgång i ena änden!
July 25, 2001
Priset är kanonbra. Jag hade inga som helst problem vid installationen, men har inte sett några jämförande tester med kortet. Det går bra att överklocka och använder sig av märkesminnen från Samsung om jag inte minns fel.
Nån över huvud taget som sett en test av POV GF2?
Nä det verkar inte finnas många recensioner på POV kort på nätet.. 🙁
Angående prestandan så är den näst intill identisk mellan alla Pro kort. Det är därför överklocknings egenskaperna som gör skillnad!
August 1, 2001
JAg har ett sådant kort och har haft det ett tag nu.
Det enda som är lite lustigt är att jag har samma fps i q3 med 1280*1024 med alla gfx settings på högsta som jag kör 640*480.
Jag har testat att köra kortet i 250*490MHZ utan problem, men eftersom jag har en AMD Athlon 800MHZ så märker jag ingen skillnad. Ska köpa en 1200Mhz Cpu nästa vecka tänkte jag. Om någon vågar testa så vänligen berätta hur det verkar. Och jo just det. Jag köpte även en Thermaltake BlueOrb fan till mitt POV Geforce2 Pro kort. Den kyler mycket bättre än fläkten som följde med men tar en hel del mer plats.
August 1, 2001
Först en recension på kortet. Eller rättare sagt på Geforce3 kortet, men man jämför med Geforce2:an och den ligger jävligt bra till.
http://www.sweclockers.com/htm.....page=print
Sedan Point of View's hemsida som jag varit inne på ett antal gånger men som jag inte lyckades hitta nu. *suck* Ska försöka en annan gång.
1 Guest(s)