August 7, 2001
moddat å moddat, jag har justerat den lite. en miditower, med 3 nätagg, 6 fläktar i sidan, inklusiven ett hål så att man kan nå colan som man har i colakylen(givetvis i datorn) en 80 å en 120 i fronten. en casesplit(lustigt namn som jag hittade på själv. jag har delat "huven" så att man lätttare kan komma in i datorn, man behlöver bara lossa ena sidan istället för hela) innom närmsa månaden så kommer min vattenkylning att bli klar (skall nog göra vattenblocket i helgen, om far min har material hemma). sedan när jag har fått pengar så skall jag till elfa å inhandla delar till min fc, som skall sitta på paralellporten(internt, mjukvarustyrd). har även planer på att bygga in en liten förstärkare till dh, men det börjar bli trångt i midi-asken nu. 🙂
September 19, 2001
September 21, 2001
Här är en liten vision om min dators framtid:
1. Skaffa en lagom stor frys.(Typ bänkfrys 870x600x550, ELUX har en Bra!!)
2. Lacka alla dina kretskort med klarlack så att fukten inte är något problem. (IOFS är fukt inget problem vid -30 C, var bara noga med att smeta ordentligt med silikon runt proppen för den blir ju ganska varm trots minusgrader)
3. Skaffa den största luftkylfläns som finns på marknaden i dag!!!!
4. Bygg in datorn i frysen. Frysen får agera chassi så att diverse modifikationer kan vara nödvändiga. (Använd långa kablar)
5. Ha hårddisk, nätagg., floppy och CD-ROM utanför frysen då de inte mår bra av -grader.
6. Överklocka din Athlon till hur mycket som helst!!!
7. Jag lovar inte att det funkar för er, men bättre kylning för mindre penning får man leta efter!!!( slå på frysen ca 20 min innan ni slår på datorn och slå alltid av den efter användning)
8. Kan vara ett alternativ till ett kryotech-chassi for 30 pix!!
9. Lycka till!!
December 22, 2000
min gamla hx08 är standard moddad på följande sätt:
1. uppsågat plast front för fritt luftflöde.
2. radiator monterad i lådans framsida
även här fritt flöde då all metall som
suttit framför tagits bort och radiatorn
blivit en bärande del av datorn.
3. 120mm noname fläkt (12v) (blir fläktar
snart) monterad på radiatorn.
4. kortad moderkorts hållare (för att få
plats med radiatorn )
6. plexi fönster.
6. förstorat "kabelhål" mellan övre och
nedre delena på lådan.
7. igensatta 80mm hål i bakre delen på
lådan.
8. 120mm sunon fläkt i toppen (7v)
9. 1cm ljuddämpar matta limmad på insidan
chassit.
ja det var det jag hunnit med hittils... mer kommer, bland annat målning/färgning av plasten med en i svenska moddningskretsar ännu icke använd metod. mitt vattenkylnings system kommer även byggas klart med pump och block osv...
August 7, 2001
On 2001-09-21 15:19, Polly@TroLLskOgeN wrote:
daggerr: ska du göra blocket själv??? 😮 Ufff, killen med riktigt stora OO !!! Vågat!
OO? ett stycke aluminium å ett stycke fräs, sedan är d bara att köra igång 🙂
1 Guest(s)