Det låter mycket bättre ja!
Men tror ändå det är lite för lite..
Jag har väldigt stora problem med prestandan på min RAID 0 array i test program. Jag har också ett ABIT BX133-RAID fast 2 st 60Gb Seagate Barracuda IV diskar.. Men prestandan i tester är som sagt var värdelös.. 🙁
Får hoppas det kan hjälpa med en ny RAID kontroller.
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja det ser helt okej ut. Jag får 27000 med en av mina diskar.. när jag har dem i RAID 0 så får jag 31000.. Så man kan ju förstå att allting inte är riktigt som det ska vara..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 26, 2001
Har två helt nya 80GB Seagate Barracuda IV 7200 som är kopplade i RAID-0, via HighPoint HPT370 ATA100 chip. Kopplade på samma kanal (Master-Slave); moderkort Abit TH7II-Raid
Men någonting är helt fel med mätvärdena från Sandra 2001 Te får ca: 14785 vilket är ca 1/3 av jämnförelsen mot samma alternativ
Dessutom hackar datorn.... har försökt ta bort Raid-0 och köra standard IDE-konfig men det enda som kan bota är Raid-0 som jag började installationen med... nåt måste vara åt he... fel, men vad... förslag
Mvh John
August 9, 2001
har du kollat så att du har rätt drive mode inställt i raid controllerns bios? ska väl vara udma5 eller nåt på dom diskarna. rätta mig om jag har fel. dessutom så lär du installera rätt drivrutiner till controllern, jag har samma kontroller och fick skitdåliga värden med windows drivrutiner.
May 26, 2001
On 2001-09-25 23:02, Bhaal wrote:
har du kollat så att du har rätt drive mode inställt i raid controllerns bios? ska väl vara udma5 eller nåt på dom diskarna. rätta mig om jag har fel. dessutom så lär du installera rätt drivrutiner till controllern, jag har samma kontroller och fick skitdåliga värden med windows drivrutiner.
Jag har ställt in alla värden + UDMA5 men kan inte komma "ur" Raid-0 för att testa t.ex hur de funkar utan Raid, det går inte att bota på dom trots att Aktiv Partition är valt i Fdisk... Går jag däremot tillbaka i Raid-biosen så går det att köra Raid-0 men inga av de andra alt. t.ex. Raid-1 spegling.... vet du vad alt. Span (JBOD) står för ?
2 Guest(s)