October 24, 2001
kortet har funkat väldigt bra(sen ca ett halvår) tills igår natt. nu hänger sig datorn lite då och då med antingen en massa skräp på skärmen, bara svart, eller så är den svart så står det "No Signal", det enda jag kan göra sen är att starta om, datorn är som död.
Processorn är en Intel P4 1,5 GHz. Upptäckte också att processorn låg på 58 grader efter en av krasherna... Är det normalt?
[ Detta Inlägg ändrades av: Samedi den 2002-04-03 22:04 ]
October 24, 2001
Sen är det ju en av kylflänsarna på grafikkortet... den lossnade strax efter jag köpte det, så jag satte fast den med dubbelhäftande tejp... kan ju ha nåt med det att göra kanske, och fläkten låter som ett rea plan. kan det helt enkelt vara att det blir överhettat? iofs, så händer detta även när datorn bara får stå, och jag har testat att klocka ned kortet och att ta bort lådan på datorn.
plus att det har ju funkat i ca ett halvår...
[ Detta Inlägg ändrades av: den 2002-04-04 16:50 ]
November 4, 2001
58 grader på en p4 är väldigt mkt, men inte skadligt...
Det ligger väl på gränsen till tillräckligt varmt för att det ska krasha...
Det där med att du har satt fast en av flänsarna med dubbelhäftande tejp är inte ngn bra idé, då den ska ha direktkontakt med det den ska kyla.
Men iom att det blir en massa jox på skärmen innan krashen tyder iaf mest på att ngt är fel med grafikkortet. Testa å plugga in ett annat och se om det hjälper. Kolla även hur bra kylning du har på din processor, en p4 går med normal kylning inte upp i 58 grader...
2 Guest(s)