March 13, 2002
Jag har nyligen införskaffat ett POV geforce 3 som envisas med att krasha lite då och då särskilt känsligt är det vid multimedia typ mediaspelaren, test i 3dmark, quicktime etc jag har provat ett otal olika drivrutiner men inte lyckats finna någon bra. Jag kör xp och när datorn startar om "säger XP" att det var grafikkortet som orsakade felet.
Har en 2 år gammal dator med msi moderkort, pIII på 550Mhz 512 Mb ram. Har någon drabbats av något liknande?
March 13, 2002
någon skrev:
Snackar vi blåskärm med NV4DISP som orsakade en loop ?!?!?!?
Jag har inställt att datorn ska starta om automatiskt om den hänger sig så jag hinner bara se att den hemska blåskärmen blinkar till tror jag....
Intressant med teorin att jag har för långsam processsor. Skulle det hjälpa att ställa ner hastigheten på grafikkortet? Jag får sunkiga värden på olika benchmarks så kanske det var meningslöst att köpa nytt grafikkort när resten är så slött?
November 9, 2001
jag har också ett pov gf3 ti200 min dator hänger sig med flera gånger om dan och får ibland bluescreen (påbörjar dumpning av fysiskt minne) men en kostig sak som jag var med om det var att jag häll på att bränna en skiva från datorn och då hängde sig datorn på 56% jag sträckte mig för att starta om men då såg jag att den brände fortfarande så jag väntade några minuter tills den var klar och skivan var full med exakt alla låtar som skulle va med hur kan den bränna klart om datorn har hämgt sig??? e det grafikkortet som e trasigt lr är det minnet???
February 11, 2002
låter som om point of view använder sig av dåliga minnen på grafikkortet, kan inte komma på myet mer som orsakar en loop till blåskärm... om det är grafikkortsrelaterat då... kanske använder de sig av lite sämre grejr på kretskortet lr nåt... kan vara kylningen oxo som spökar, tror mer på det sistnämda...
hmm infinitite loopen.... har jag råkat ut för när dator blev för varm.... bytte drivisar o det funkade... (överklockat grafikkort)..... installerade iof om xp samtidigt... o uppdaterade via - drivisarna..
February 11, 2002
kör med 27.52 drivrutinerna, fungerar bäst.
ok, då utesluter vi värmen. Kan vara en grej på grafikkortet som är lite kontigt, kolla så att det sitter riktigt i. Kör den nyaste biosen, nyaste chipset drivrutinerna för moderkortet. Prova att klocka ner hastigheten på minnena i värsta fall (har en liten teori om povs minnen som verkar stämma...).
2 Guest(s)