April 13, 2007
Finns det inget prestanda moderkort med grafikchip? Har för mig att inför lanseringen av P45/G45 så sa både Gigabyte och Asus att de skulle släppa kort med G45 inom prestanda klassen. Det enda jag kan hitta med G45 är micro atx kort.
Jag vill ju ha ett riktig bra presterande kort, som går att överklocka, är stabilt, och som har ett grafikchip så att grafikkortet stängs av när det inte finns behov av det. Skulle vara bra både för ljudnivån, värmen, och strömförbrukningen.
Någon som vet hur det var, och vad som hände?
March 10, 2003
? Grafikkorten idag throttlar och ligger inte hela tiden på max. Lika så med fläktarna på dessa kort.
Eller hade du tänkt köra en hybrid med atikort eller nått ? Vet inte om det är lönt att fippla med
om man sitter på ett starkt 4870 eller liknande kort.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 13, 2004
Du får köpa ett AMD moderkort med 790GX chipset
Troligen det bästa integration grafikkortet du kan få och hyfsad överklockning.
Exempel: Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
http://www.datorbutiken.com/se.....790GP-DS4H
April 13, 2007
Så sant.
Läste nyss att Mobility Radeon HD 4650, 4670, 4850 och 4870 är på gång. Skulle man inte kunna få plats med en sån på ett moderkort och låta det använda ram minnet. Vet ju inte om det skulle vara en smart lösning dock.
Antar att jag får nöja mig med vad jag har tills det kommer cpu med integrerad grafik, vilket ju inte är länge nu.
1 Guest(s)