September 19, 2001
Undrar hur stor skillnad man märker med 1gig rambus istället för 512... om man tänker på i spel, windows, skicka/ta emot stora filer..
PS. någon som sett samsung original Rambus minnen som bara har minnesmoduler på ena sidan? det är sådana jag kanske ska ha, en kompis köpte sådana och hans dator ballade ur helt, så jag ska se om det fungerar på min..
samma moderkort dock, men han har klockat f-n
May 24, 2002
Win 95, 98, ME och de gamla nt (tror jag) har inget stöd för mer än 1024 i ram. XP och eventuellt 2000 har iaf stöd för 1024, men du ju mäta hur mycke minnet används när du har uppe en massa sidor, lyssnar på musik, har på icq, msn m.m. Jag skulle tippa att allt skulle ligga på 250-300 om du verkligen har mycket grejjer igång.. Och nu är ju minnespriserna skyhöga så om du verkligen vill ha ett sånt minne så köp det när det har gått ner till en human nivå.
May 22, 2001
On 2002-05-27 14:49, chicken wrote:
Win 95, 98, ME och de gamla nt (tror jag) har inget stöd för mer än 1024 i ram. XP och eventuellt 2000 har iaf stöd för 1024, men du ju mäta hur mycke minnet används när du har uppe en massa sidor, lyssnar på musik, har på icq, msn m.m. Jag skulle tippa att allt skulle ligga på 250-300 om du verkligen har mycket grejjer igång.. Och nu är ju minnespriserna skyhöga så om du verkligen vill ha ett sånt minne så köp det när det har gått ner till en human nivå.
jag har det mesta av det där & ligger på en 130-200 MB i minne.
1 Guest(s)