December 27, 2003
har lite problem med minnet, när jag kör alla fyra 256Mb TwinMOS 3200 i CL 2.5 får jag en hel del bluescreens när jag spelar, och måste starta om. Nu har jag ökat till 3.0, och har ännu inte stött på några bluescreens.
Vad är prestandaskillnadenm, i spelande, mellan CL 3 - 2.5? Jag köper nog hellre 2x512Mb om det är stor skillnad
August 16, 2005
Skillnaden är enorm! Du måste nog köpa mina 4st 256Mb BH-5...
Nädå, men 2x512 är nog vettigt att "uppgradera" till eller kanske ännu bättre 1st 1024Mb sticka.
Du kanske tappar några poäng i 3DMark och andra tester men det är nog inget du märker av speciellt mycket i spel och andra program.
December 27, 2003
Dsk wrote: Skillnaden är enorm! Du måste nog köpa mina 4st 256Mb BH-5...
Nädå, men 2x512 är nog vettigt att "uppgradera" till eller kanske ännu bättre 1st 1024Mb sticka.
Du kanske tappar några poäng i 3DMark och andra tester men det är nog inget du märker av speciellt mycket i spel och andra program.
ok, bra. men det blir nog ändå 2x512 snart, som det är just nu kan jag inte upgradera med mer minnen
March 11, 2003
Black_light wrote: Trådlån 🙂 : Om jag har 2*512 Mb minnen, som körs i CL3, och jag köper t.ex. 2*512 Mb till. Fast dessa nya minnen körs i CL2.5 istället. Kan man göra så, eller måste alla minnen köra i samma CL?
Alla körs likadant som vad det sämsta minnet klarar.
May 1, 2005
denstore wrote: [quote=Black_light]Trådlån 🙂 : Om jag har 2*512 Mb minnen, som körs i CL3, och jag köper t.ex. 2*512 Mb till. Fast dessa nya minnen körs i CL2.5 istället. Kan man göra så, eller måste alla minnen köra i samma CL?
Så om jag köper CL2.5 minnen till min nuvarande CL3 så kommer allihopa att köras i CL3 menar du?
March 11, 2003
Black_light wrote: [quote=denstore][quote=Black_light]Trådlån 🙂 : Om jag har 2*512 Mb minnen, som körs i CL3, och jag köper t.ex. 2*512 Mb till. Fast dessa nya minnen körs i CL2.5 istället. Kan man göra så, eller måste alla minnen köra i samma CL?
Så om jag köper CL2.5 minnen till min nuvarande CL3 så kommer allihopa att köras i CL3 menar du?
Ja.
2 Guest(s)