December 27, 2003
det är en ganska stor skillnad. om det är värt upgraderingen är det bara du som kan svara på
November 1, 2006
Behåll ditt 1900xtx ett tag till skulle jag säga. Det är ett bra kort som är hålla ett tag till(naturligtvis beror detta på vad du har för krav). Lär trots allt bli svårt att få tag i ett 8800GT i dagens läge. Kan du få tag i ett nu kan jag inte annat än att applådera 😛
December 27, 2003
Contiz wrote: Behåll ditt 1900xtx ett tag till skulle jag säga. Det är ett bra kort som är hålla ett tag till(naturligtvis beror detta på vad du har för krav). Lär trots allt bli svårt att få tag i ett 8800GT i dagens läge. Kan du få tag i ett nu kan jag inte annat än att applådera 😛
måste faktist hålla med på det. Vänta tills GT rushen är över. priserna kommer vara stabilare och du slipper vänta i en månad på kortet 😛
December 8, 2007
OK, tack för era råd!
Varit inne på samma linje själv, även om det alltid är kul med nya prylar har mitt resonemang varit att det nog är klokare att vänta ett tag till och sen uppgradera hela burken istället med både nytt grafikkort, moderkort, minne och CPU. Kör dessutom XP fortfarande och är inte speciellt sugen på Vista för tillfället och är väl egentligen först när man går över till det som man har riktigt stor nytta av ett kort med DX10-stöd.
Vet att det varit knepigt att få tag i GT-kort, själv väntat ett par veckor men fick ett besked nu att mitt kort finns att hämta ut på måndag men låter det nog gå tillbaka istället då...tror inte Komplett kommer ha speciellt svårt att få någon annan att ta det
April 24, 2007
WebMaximus wrote: OK, tack för era råd!
Varit inne på samma linje själv, även om det alltid är kul med nya prylar har mitt resonemang varit att det nog är klokare att vänta ett tag till och sen uppgradera hela burken istället med både nytt grafikkort, moderkort, minne och CPU. Kör dessutom XP fortfarande och är inte speciellt sugen på Vista för tillfället och är väl egentligen först när man går över till det som man har riktigt stor nytta av ett kort med DX10-stöd.
Vet att det varit knepigt att få tag i GT-kort, själv väntat ett par veckor men fick ett besked nu att mitt kort finns att hämta ut på måndag men låter det nog gå tillbaka istället då...tror inte Komplett kommer ha speciellt svårt att få någon annan att ta det
lägg upp en tråd här på forumet för det är många som vill ha sin 8800GT nu o då kan du sälja den till dem o kanske tjäna en slant?
December 8, 2007
Visste inte att man får annonsera här i forumet men visst...är det någon som tycker det är värt en extra slant att slippa vänta en månad på sitt kort får ni gärna höra av er. För den som är ute efter just ett 8800GT är det nog svårt att hitta ett bättre än det jag beställt, ska som jag förstått det vara bland det värsta man kan hitta vilket ju oxo gör att det kostar en dryg 500'ing mer än andra 8800GT-kort. Specen på kortet är...
Performance
NVIDIA GeForce 8800GT
700 MHz GPU
112 Pixel Pipelines
400 MHz RAMDAC
Memory
512 MB, 256 bit DDR3
2000 MHz (effective)
64.0 GB/s Memory Bandwidth
...och en länk till kortet där man kan läsa allt om det finns här:
http://www.evga.com/products/m.....;family=19
Skulle själv betala 2928:- ifall jag plockade ut det imorgon och för att jag skulle tycka det var värt besväret vill jag ha minst 3500:- för det och kontant betalt så ev köpare bör bo i närheten av Sthlm och ha möjlighet att själv komma och köpa det - bor i Solna.
Först till kvarn isf...
January 22, 2006
host köp & sälj delen host.
December 8, 2007
Var in och kollade runt lite och tror jag skulle få svårt att få de pengar jag själv vill ha för att känna att det är värt besväret att hämta ut kortet och sen hoppas att någon köper det så låter det nog gå tillbaka istället eller så kanske jag ångrar mig och behåller det själv istället...vi får se
Tack för tipset iaf!
1 Guest(s)