Prestandaskillnad mellan x1900xtx och 8800 GT|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Prestandaskillnad mellan x1900xtx och 8800 GT
WebMaximus
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 8, 2007 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter idag med ett ASUS x1900xtx och funderar på ett EVGA GeForce 8800GT 512MB GDDR3, SSC, värt pengarna ifall man ser till prestandaskillnad mellan dessa kort?

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1168257
December 8, 2007 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

det är en ganska stor skillnad. om det är värt upgraderingen är det bara du som kan svara på

http://www23.tomshardware.com/.....;chart=288

Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
1168262
December 8, 2007 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Behåll ditt 1900xtx ett tag till skulle jag säga. Det är ett bra kort som är hålla ett tag till(naturligtvis beror detta på vad du har för krav). Lär trots allt bli svårt att få tag i ett 8800GT i dagens läge. Kan du få tag i ett nu kan jag inte annat än att applådera 😛

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1168264
December 8, 2007 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Contiz wrote: Behåll ditt 1900xtx ett tag till skulle jag säga. Det är ett bra kort som är hålla ett tag till(naturligtvis beror detta på vad du har för krav). Lär trots allt bli svårt att få tag i ett 8800GT i dagens läge. Kan du få tag i ett nu kan jag inte annat än att applådera 😛

måste faktist hålla med på det. Vänta tills GT rushen är över. priserna kommer vara stabilare och du slipper vänta i en månad på kortet 😛

WebMaximus
Medlem
1168306
December 8, 2007 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

OK, tack för era råd!

Varit inne på samma linje själv, även om det alltid är kul med nya prylar wink har mitt resonemang varit att det nog är klokare att vänta ett tag till och sen uppgradera hela burken istället med både nytt grafikkort, moderkort, minne och CPU. Kör dessutom XP fortfarande och är inte speciellt sugen på Vista för tillfället och är väl egentligen först när man går över till det som man har riktigt stor nytta av ett kort med DX10-stöd.

Vet att det varit knepigt att få tag i GT-kort, själv väntat ett par veckor men fick ett besked nu att mitt kort finns att hämta ut på måndag men låter det nog gå tillbaka istället då...tror inte Komplett kommer ha speciellt svårt att få någon annan att ta det wink

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1168334
December 8, 2007 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

WebMaximus wrote: OK, tack för era råd!

Varit inne på samma linje själv, även om det alltid är kul med nya prylar wink har mitt resonemang varit att det nog är klokare att vänta ett tag till och sen uppgradera hela burken istället med både nytt grafikkort, moderkort, minne och CPU. Kör dessutom XP fortfarande och är inte speciellt sugen på Vista för tillfället och är väl egentligen först när man går över till det som man har riktigt stor nytta av ett kort med DX10-stöd.

Vet att det varit knepigt att få tag i GT-kort, själv väntat ett par veckor men fick ett besked nu att mitt kort finns att hämta ut på måndag men låter det nog gå tillbaka istället då...tror inte Komplett kommer ha speciellt svårt att få någon annan att ta det wink

lägg upp en tråd här på forumet för det är många som vill ha sin 8800GT nu o då kan du sälja den till dem o kanske tjäna en slant? wink

WebMaximus
Medlem
1168414
December 9, 2007 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Visste inte att man får annonsera här i forumet men visst...är det någon som tycker det är värt en extra slant att slippa vänta en månad på sitt kort får ni gärna höra av er. För den som är ute efter just ett 8800GT är det nog svårt att hitta ett bättre än det jag beställt, ska som jag förstått det vara bland det värsta man kan hitta vilket ju oxo gör att det kostar en dryg 500'ing mer än andra 8800GT-kort. Specen på kortet är...

Performance
NVIDIA GeForce 8800GT
700 MHz GPU
112 Pixel Pipelines
400 MHz RAMDAC

Memory
512 MB, 256 bit DDR3
2000 MHz (effective)
64.0 GB/s Memory Bandwidth

...och en länk till kortet där man kan läsa allt om det finns här:

http://www.evga.com/products/m.....;family=19

Skulle själv betala 2928:- ifall jag plockade ut det imorgon och för att jag skulle tycka det var värt besväret vill jag ha minst 3500:- för det och kontant betalt så ev köpare bör bo i närheten av Sthlm och ha möjlighet att själv komma och köpa det - bor i Solna.

Först till kvarn isf... wink

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1168453
December 9, 2007 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

host köp & sälj delen host.

https://www.nordichardware.se/.....-vf48.html

WebMaximus
Medlem
1168461
December 9, 2007 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Var in och kollade runt lite och tror jag skulle få svårt att få de pengar jag själv vill ha för att känna att det är värt besväret att hämta ut kortet och sen hoppas att någon köper det så låter det nog gå tillbaka istället eller så kanske jag ångrar mig och behåller det själv istället...vi får se wink

Tack för tipset iaf!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 56
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL