July 23, 2005
Hejsan. Nu är det så att min bärbara knappt fungerar längre.. ska förklara problemet.
När problemet startade så låste sig datorn när man vinklade datorn, eller tryckte på olika ställen på datorn. Och för att fixa det så böjde man bara datorn lite uppåt så löste sig det.. riktigt irriterande men det funkade i längden.. men nu så funkar inte ens det, utan nu låser sig datorn rejält! Kan verkligen inte förstå vad som är fel. När man startar datorn så skall HP loggan komma upp, och visst, det gör den, men bara en skymd kontur om ni förstår.. man måste lysa med lampa på skärmen för att se det, och sedan händer ingeting.. ibörjan kunde man trycka på lite olika ställen och starta om datorn så funkade det, men nu funkar ingeting..
Jag och far har haft isär datorn ett flertal gånger och rensat kontakter och kollat så allt ser bra ut.. och det gjorde de..
SÅ, vad kan vara fel? Lite surt när datorn är 1½ år och man inte har garantin kvar (1års garanti).
Riktigt tacksam för svar!
February 28, 2005
ShazaM wrote: Hejsan. Nu är det så att min bärbara knappt fungerar längre.. ska förklara problemet.
När problemet startade så låste sig datorn när man vinklade datorn, eller tryckte på olika ställen på datorn. Och för att fixa det så böjde man bara datorn lite uppåt så löste sig det.. riktigt irriterande men det funkade i längden.. men nu så funkar inte ens det, utan nu låser sig datorn rejält! Kan verkligen inte förstå vad som är fel. När man startar datorn så skall HP loggan komma upp, och visst, det gör den, men bara en skymd kontur om ni förstår.. man måste lysa med lampa på skärmen för att se det, och sedan händer ingeting.. ibörjan kunde man trycka på lite olika ställen och starta om datorn så funkade det, men nu funkar ingeting..
Jag och far har haft isär datorn ett flertal gånger och rensat kontakter och kollat så allt ser bra ut.. och det gjorde de..
SÅ, vad kan vara fel? Lite surt när datorn är 1½ år och man inte har garantin kvar (1års garanti).
Riktigt tacksam för svar!
du har ju garanti kvar via tillverkaren...minst 2 år iaf..kontakta dom men de kan ju vara knas nu om dom märker att ni meckat me skiten.
February 28, 2005
ShazaM wrote: Dom har jag redan pratat med och dom har själv sagt att det inte går på garantin eller liknande.. vi grejade med datorn efter jag ringt och pratat med dem..
de skitsnack de där, såg dom ens va felet va? annars jag tror datorn är bax. de e ju 2 år oavsett.
July 23, 2005
Och vad betyder Bax?
Skälet till att jag ringde till dom första gången var att strömkontaktpiggen gick av och tänkte höra med dom vad man kunde göra. Dom sade bara att jag fick köpa nytt moderkort genom dom typ..
EDIT; Var har ni fått ifrån att det är 2 år från tillverkarna?
February 28, 2005
ShazaM wrote: Och vad betyder Bax?
Skälet till att jag ringde till dom första gången var att strömkontaktpiggen gick av och tänkte höra med dom vad man kunde göra. Dom sade bara att jag fick köpa nytt moderkort genom dom typ..
EDIT; Var har ni fått ifrån att det är 2 år från tillverkarna?
bax= stöld, men iaf de står i lagen om prylar att de har minst 2 år reklamationsrätt o så...resten får du kolla upp.
February 28, 2005
ShazaM wrote: Aha, tack :)..
står under på datorn att det är 1 års garanti?
så vad är det som gäller då?
alltså man får ju från butik 1 år, sen ska det vara 2 år via tillverkaren sen om dom säger nej, då måste ju det vara fel?
kolla här, du borde hitta nåt:
http://www.konsumentverket.se/.....tsidan.asp
1 Guest(s)