June 18, 2001
Jag har jobbigaste problemet med min dator. Det är så att datorn helt plötsligt börjar HACKA. Alltså TOTALT (så det knappt går att röra muspekaren)... Men det riktigt konstiga är att när det här händer så BLINKAR ström-lampan. Den brukar ju alltid vara på konstant annars... Det här händer alltmer ofta. Kanske håller på så 20 min att den hackar + ström-lampan blinkar, sen går den tillbax till vanligt igen, men nu känns det som det är mer hackerier än vanligt (typ 10 min vanligt, 20 min hackerier, 10 min vanligt, 20 min hackerier osv osv)...
Och nej det är inte mjukvaru-fel eftersom jag har formaterat om osv och desutom kan det här hända i start-upen så det tar år för datorn att starta... Jag har inte heller pillat med nåt utan det här hände typ bara helt plötsligt (jag flyttade iof datorn från ett rum till ett annat typ 2 veckor innan det här började hända...).
En grej jag märkt nyligen oxå är att det här bara händer när hårddiskarna får jobba (tex kopierar filer eller spela spel). Jag kanske hinner spela 10 min innan det här händer...
Det är så ruskigt jobbigt. Jag menar när jag lirade Anarchy Online gick den ner till 0.1 FPS typ vilken inte är så kul... Och det är så konstigt att STRÖM-lampan börjar blinka. Har jag aldrig vart med om förr...
Snälla hjälp. Är det nåt jag ska byta ut eller vad? Gör vadsomhelst..
Om ni vill veta så är det en PII, 350 mhz, 198 RAM...
June 8, 2001
En uteslutningsmetod:
Du har väl inte på ström sparar läge som aktiveras??
Du kan även testa hårdvaran med Fix-it Utilities 3.0 (ca 30MB)
från http://www.rbcing.net/fosi/set.html
(sorry för warez länken 😀 )
June 18, 2001
Strömsparläge kan även stänga av hårddiskarna m.m..
Men det kan också vara något annat typ någon schema lagd aktivitet som försöker köra igång..
Tekniknörd som gillar att träna.
June 18, 2001
Hmmm hur kollar man det? Eftersom jag formaterat och grejat tror jag inte det är nå mjukvaru-grejs men vad vet jag?
Jo jag upptäckte för några dagar sen att den började blinka när den var inaktiv eller nåt.. Fast det var ändå inte likadant. När den hackar och så, så blinkar den inte lika kraftigt. Svagt blinkande mera.. Men ändå hur kollar man om det är nå schema-lagt sånt strul?
February 13, 2001
Höger mus klick /egenskaper->(skärmsläckare)-> (inställningar) å stäng av allt!
Win Me har såna jobbiga problem i bland när man startar datorn kan den stänga av skärmen å såna saker hända om man inte stänger av allt! De är inte så på alla burkar men många har haft problem med det! ska finnas nå skit man ska skriva i i registret så de slutar j**las....Nån som vet nå mer om det?
[ Detta inlägg ändrat av Sound-Head 2001-06-25 02:58 ]
1 Guest(s)