March 20, 2001
Jag har en kompis som köpt en ny dator idag !! han har köpt en Duron 800 med ett msi kt7pro2 tror jag... 128 pc133 standard ram, ett elsa gf2 mx och en 30,7gigg western digital, men till problemet.... när vi startar datorn så går han förbi grafikkorts bioset, nmen när den kommer till bioset så bilder det vita sträk ner till där det står vad det är för cpu, men när vi resetar bios så kommer man förbi allt och kommer in i dos utan problem... men sen när man startar om så uppstår samma problem igen... vad kan det vara som är fel ?? datorn pipper oxå när man startar den... och om han har mitt graffekort så gär den de inte !
[ Detta inlägg ändrat av Waco 2001-06-29 22:29 ]
May 17, 2001
om det piper när ni startar den, alltså mer än "start-pipet", så kan ni kolla i moderkortsmanualen vad pipkoden står för.
en kompis dator startade inte och det pep konstans i all evighet tills man stängde av datorn. med hjälp av manualen fick vi reda på att det betydde att minnet inte var installerat. Vi kollade och minnet satt lite glappt. När vi hade rättat till det så startade datorn och gick jättefint sen.
2 Guest(s)