February 5, 2002
February 5, 2002
haha saken hör till att för att få till mjukvaran till bios måste man ta ut bioset men jag letar moderkortstillverkaren för att sedan fixa den själv jag har programmerare men inte mjukvaran så moderkorts tillverkaren har info på vilken version det ska vara till award bios som jag tidigare nämnt var raderat så tycker nån att man ska ha det i och starta utan mjukvaran i bios vet jag inte ärligt vad du pratar om??
det enda jag undrar e vilken moderkorts model och vilken tillverkare det är inget annat ok tillverkaren vet vilken programvara det ska vara så jag söker efter vilken model kortet är och (FÖRETAGET)dvs moderkorts TILLVERKAREN:o)OCH MODEL PÅ MODERKORT:o)
On 2002-02-05 18:33, bonko wrote:
Öh.. Har du tagit bort bios från datorn? Blir ganska svårt att få igång datorn då... 😛Blir väl bara att köpa ett nytt bios?
April 14, 2001
Kolla efter ett FCC nummer, alla datorkomponenter och annan elekronik för den delen, som säljs i USA måste ha ett FCC nummer
Gå sen hit
Här kan du få reda på vem som gjort kortet och och kanske en hemsida.
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-02-13 01:52 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-02-13 01:53 ]
February 5, 2002
baksidan av moderkortet står det så här
__/tmf_
/ och efter det m21 94v0 antagligen är det bara mönsterkortstillverkarens logo inte moderkorts tillverkarens men den är gjord i januari 94 enligt datum och veckonummer är tillverkad i taiwan där bios ska sitta under det står det j05-4099 hittar inget fcc nummer för det är inget usa tillverkat kort (via appolo chipset vt82c576mv va1l-7019 japan 9517aal cd)
det verkar finnas fler som söker samma dvs moderkortstillverkaren som inte heller hittar nåt kanske lika bra att ge upp verkar omöjligt
1 Guest(s)