July 11, 2002
ehm, en kompis till mig har byggdt ihop en dator av lite skrot delar.
Följande komponenter:
Intel pentium2 350mhz
64mb ram
QDI legend mainboard brilliant X1.
Creative 16mb ljudkort.
cdrom 24x
40 gb hårdisk.
och windows 98.
han kan starta upp datorn utan problem går igenom biosen problemfritt och kommer in i windowsen utan problem.
Men sen börjar problemen komma när han börjar installera övrig mjukvara, då hänger sig datorn helt och man är tvungen att starta om den, och så är det jämt.
Vart kan det vara fel på? Moderkortet?
..
//mvh en kompis
May 23, 2001
Moderkortet eller minnena är det me största sannolikhet... Han måste köra 2 grafikkort om han kör Voodoo 2?? 8 mb för jag har minsann ett Voodoo 2 12 mb på en burk och de fungerar bara ihop me andra dvs du måste dra en extern kabel mellan det vanliga grafikkortet och Voodoot För Voodoo kan bara visa 3d eller nått sånt.... Samt det måste nog vara Voodoo 2 för ettan gjordes inte i 8 mb har jag för mig... tvåan gjordes i 8/12 MB....
För övrigt så rockar ju Voodoo 2 mest fyfan minns när jag fick mitt och installera det och körde igång Quake1 vilken grafik alltså 😛
May 23, 2001
Jag TROR det är minnena men det är gör väl inte så mycket va jag sitter här och tror... men testa ta ut ett minne så du bara kör me 32 och kolla om den blir stabil då... Om deti nte blir det så switchar du och kör me andra 32an i ett tag....
Vanligare att minnet är trasigt....
1 Guest(s)