February 11, 2001
Har alvarliga problem med att sova i detta oväsen.
Skall man isolera lådan? Riskerar man inte en förhöjd temp på c:a 3-4 grader då? Ej acceptabelt.
Tänkte isf med liggunderlag som är aldedes förträffligt för annan isolering (Tack Marcus aka [NH]p0w : Kommer ihåg tipset sedan sommarfezten otroligt nog)
February 11, 2001
August 8, 2001
Nej att isolera höjer inte tempen så mycket, höjde min temp med 0*C. Ja om man har bra luftflöde så behöver inte isoleringen inverka.
Min burk har ett antal högljuda fälktar och burken står 2m i fråm min säng.
Därför ljudisolera jag, det hjälpte en del men den låter fortfarande mycket.
Den isolering jag använde köpte jag på micro för 49kr/ 1*2m platta.
Det är som skumgummi, med aluminiulfolje på ena sidan.
October 20, 2001
On 2001-10-23 19:59, dumboy wrote:
Gör som min dumma polare o ställ burken i garderoben!!!!!!
Va var det för dumt med att ställa burken i garderoben då? Lär ju vara sjyst isolering om han har mycket prylar där typ kläder och skit. Är ju inte ofta man är på burken och pillar med skivor etc. Skulle i och för sig då vara om man nu har moddat lådan för att den ska se snygg ut och att man visar upp den, annars var ju garderoben en sjyst ide
December 19, 2000
Alltså: Använd inte liggunderlag för att isolera lådan. Dessa är gjorda för att isolera värme / kyla och inte ljud. Använd istället riktig ljuddämpning från Biltema / Mekonomen eller liknande ställe, har du bara bra luftflöde i lådan så slipper du temphöjning. Däremot så fungerar liggunderlag mycket bra att isolera tex peltiers med.
July 12, 2001
On 2001-10-25 09:58, Wedge wrote:
Hepp.Använd ljudiso. från biltema/mekonomen.
Använd INTE den med metall-folie på.
Ta liggunderlag i brist! på annat.To state the obvious.
Jag har använt sån matta med folie på. Naturligtvis har jag pillat bort den!
Men fördelen med en sån matta är att den är självhäftande, det är inte dom utan folie. Och det är mycket lättare att täcka hela insidanmed självhäftande dämpmatta!
Jag har gjort 75% av lådan nu...
March 20, 2001
On 2001-10-25 15:03, Danieln wrote:
On 2001-10-25 09:58, Wedge wrote:
Hepp.Använd ljudiso. från biltema/mekonomen.
Använd INTE den med metall-folie på.
Ta liggunderlag i brist! på annat.To state the obvious.
Jag har använt sån matta med folie på. Naturligtvis har jag pillat bort den!
Men fördelen med en sån matta är att den är självhäftande, det är inte dom utan folie. Och det är mycket lättare att täcka hela insidanmed självhäftande dämpmatta!
Jag har gjort 75% av lådan nu...
Varför inte ha kvar alu folien?
3 Guest(s)