February 4, 2001
tja
har ett problem me en amd 1000 och moderkortet k7tpro2-A
http://tw.msi.com.tw/showroom/.....pro2-A.htm
problemet e att ja får igång datan fast skärmen startas inte. asså skiten funkade för 2 timmer sen, det enda som jag har gjort är att installer en fop 32 ( har gått tillbax till den gamla fläkten). det e inget fel på grafikkortet eller agp porten..
har du någon ide?
Jag vill inte vara negativ men det kan vara prollen som dött..
Peters 1Ghz dog i samband med att han bara flytta datorn till ett LAN..
Flytten gick alltså smärtfritt!
Men när han kom till LANet så hade han samma problem som du att det inte kom någon bild.. sen testade vi processorn i ett annat socket A moderkort där den funka.. men den funka inte i Peters dator.. Sen när vi åter igen testade i det andra Socket A systemet så var prollen död.. 🙁
Vet fortfarande inte vad som hände.. 😕
Men testa att "clear cmos" ta ur processorn och sätt i den igen.. Testa gärna den i ett annat moderkort också om det går!
Men först kolla skärmkabeln! 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
February 10, 2001
En polare till mig hade ett liknande problem... När vi åkte till ett lan... så mekkade han upp dattan ... å skulle sätta på den.... men skärmen ville inte komma igång... så tog han bort flänsen å såg det att processorn hade poppat upp ,, å satt sig fel... men sen funkade det igen...
Så du kan ju ta en titt på din prolle
December 19, 2000
2001-04-20 22:35, skrev ^Phat^Trance^:
en kille sa att jag ska ta ur batteriet på moderkortet o låta den stå där 2 timmar innan ja sätter tebax batterietvad händer om man resetar CMOS då? nollställs allt då eller? måste ja lägga in bios igen?
När han säger att du ska ta ur batteriet i två timmar så är det det som händer, man resettar bioset. Men två timmare behövs inte, det räcker med ett par tre sekunder.
Om du resettar bios så återgår bios till standardinställningarna och du får göra om lite inställningar. man behöver inte lägga in något nytt bios eller flasha bios..
1 Guest(s)