February 17, 2010
I mitten av förra veckan köpte jag ett till grafikkort till datorn, så nu har jag 2st Asus GeForce GTX 260 kort.
Övriga systemet:
Moderkort: XFX nFORCE 790i Ultra SLI
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz
RAM: Corsair DDR3 1333MHz 8GB-kit (4x2GB)
Grafikkort: SLI, 2 x Asus GeForce GTX 260 896MB
Nätagg: Corsair VX 550W
och så installerade jag windows 7 i samma veva och när jag startade datorn så körde den automatisk installation av drivrutiner för båda korten, så jag körde på det ett tag. Tills idag då jag skulle ändra någon inställning i nvidia control panel så upptäckte jag att det ända jag kunde ändra var ethernet configuration.
Idag tankade jag hem de senaste drivrutinerna och installerade dom så jag fick igång nvidia control panel ordentligt. Där gick jag in och aktiverade SLI som jag tydligen inte hade gjort upptäckte jag:P
Hur som helst, innan har jag lirat lite Crysis för att testa lite med de nya minnena jag köpt för några veckor sedan och det flöt på klockrent! Men nu efter att jag aktiverat SLI så börjar det starta i windowed mode där det funkar bra, men när jag ändrar i Crysis inställningar till fullscreen börjar det lagga extremt mycket
vet inte om jag kommer med en tillräckligt bra förklaring här, men jag hoppas det är nån som känner igen detta och/eller har nån idé om hur man kan lösa detta?
väldigt tacksam för svar!
May 5, 2004
Senaste patchar för crysis? Senaste updates för win7? Senaste chipset från nvidia?
Sen är nog 550w lite i underkant för en sli rig med 2st 260 kort och en quad.
GeForce GTX 260 SLI
A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.
February 17, 2010
EliXyR wrote: Senaste patchar för crysis? Senaste updates för win7? Senaste chipset från nvidia?
Sen är nog 550w lite i underkant för en sli rig med 2st 260 kort och en quad.
GeForce GTX 260 SLI
A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.
jaha ja, får tacka så mycket! Tror du att det skulle kunna vara problemet då då? 🙂 Vore skönt med ett så pass enkelt problem liksom, nätagg.
1 Guest(s)