problem med 2 way SLI|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
problem med 2 way SLI
ALXKEX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 23, 2010 - 2:25 am
sp_Permalink sp_Print

I mitten av förra veckan köpte jag ett till grafikkort till datorn, så nu har jag 2st Asus GeForce GTX 260 kort.

Övriga systemet:

Moderkort: XFX nFORCE 790i Ultra SLI
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz
RAM: Corsair DDR3 1333MHz 8GB-kit (4x2GB)
Grafikkort: SLI, 2 x Asus GeForce GTX 260 896MB
Nätagg: Corsair VX 550W

och så installerade jag windows 7 i samma veva och när jag startade datorn så körde den automatisk installation av drivrutiner för båda korten, så jag körde på det ett tag. Tills idag då jag skulle ändra någon inställning i nvidia control panel så upptäckte jag att det ända jag kunde ändra var ethernet configuration.

Idag tankade jag hem de senaste drivrutinerna och installerade dom så jag fick igång nvidia control panel ordentligt. Där gick jag in och aktiverade SLI som jag tydligen inte hade gjort upptäckte jag:P
Hur som helst, innan har jag lirat lite Crysis för att testa lite med de nya minnena jag köpt för några veckor sedan och det flöt på klockrent! Men nu efter att jag aktiverat SLI så börjar det starta i windowed mode där det funkar bra, men när jag ändrar i Crysis inställningar till fullscreen börjar det lagga extremt mycket

vet inte om jag kommer med en tillräckligt bra förklaring här, men jag hoppas det är nån som känner igen detta och/eller har nån idé om hur man kan lösa detta?

väldigt tacksam för svar!

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1243855
February 23, 2010 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Senaste patchar för crysis? Senaste updates för win7? Senaste chipset från nvidia?

Sen är nog 550w lite i underkant för en sli rig med 2st 260 kort och en quad.

GeForce GTX 260 SLI

A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.

ALXKEX
Medlem
1243864
February 23, 2010 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

EliXyR wrote: Senaste patchar för crysis? Senaste updates för win7? Senaste chipset från nvidia?

Sen är nog 550w lite i underkant för en sli rig med 2st 260 kort och en quad.

GeForce GTX 260 SLI

A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.

jaha ja, får tacka så mycket! Tror du att det skulle kunna vara problemet då då? 🙂 Vore skönt med ett så pass enkelt problem liksom, nätagg.

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1243885
February 23, 2010 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle tro det. Förr var det så att SLI inte funka i fönster läge.

Spelet fungerar fint i fönster pga det bara använder 1 kort. Sen ändrar du till fullscreen och SLI kickar in o suger all ström, och inte orkar med.

ALXKEX
Medlem
1243916
February 24, 2010 - 2:04 am
sp_Permalink sp_Print

EliXyR wrote: Skulle tro det. Förr var det så att SLI inte funka i fönster läge.

Spelet fungerar fint i fönster pga det bara använder 1 kort. Sen ändrar du till fullscreen och SLI kickar in o suger all ström, och inte orkar med.

Okej okej, tack! hoppas det är så 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 72
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL