September 6, 2007
Hej,
Jag har just köpt en sprillans ny burk:
Intel Core 2 Quadro Model Q6600 (2.4GHz)
ASUS P5N-E/SLI, nVidia nForce650i SLI
GeForce 8800GTS 320mb, PCI-E
Raptor 36 GB - Seriel ATA - SATA150 NCQ - 10000RPM/16MB
Corsair 520w
4Gb Corsair DDR2
HDTV: Samsung 27' LE27T51 (hade jag sen innan)
----------------------
Det verkar som 8800-kortet strular rejält för många...och nu drabbar det även mig.
När jag försöker koppla min PC till HDtvn genom att koppla VGA-kabeln från grafikkortet(med DVI-konverterare, eftersom det bara finns två DVI-utgångar av NÅGON anledning!) till tvn i VGA-utgången blir det ingen bild överhuvudtaget (bara svart).
Men om jag då testar samma kabel med min gamla klumpiga 19 tum monitor så vips funkar det å blir "bra" bild! Lite trist bara att köra nya datorn på en mögskärm när man har HDtv stående sidan om.
Konstighet nr.18: om jag endast sätter i en DVI-kabel mellan pc-tv då blir det bild, men otroligt usel. HDtvn kör 1360x768 och det finns inte ens att välja! Bilden är dessutom extremt suddig och det ser ut som den kör helt utan grafikdrivrutiner, typ "felsäkert läge". Har testat de senaste drivrutinerna men de funkade inte.
Jag har även testat att köra endast med S-video, som inte funkade. Men däremot gick det med S-video från pc - scart in i tvn...MEN det blev IGEN otroligt suddigt att man inte kunde se texten + svartvitt!
Så...hur jag än gör verkar suddigheten komma tillbaka...suck! 🙁
Hjälp vad gör man?? Har bett om hjälp från många håll men ingen tycks veta.
Alla tips är välkomna, stora som små!
April 11, 2003
Jag fick mitt 8800GTS igår. Bytte bara gfk och prova så det gick att kolla via TV också. Funka parfekt som innan. Jag kör också med vga-kabel till tv:n och div/agp-konverterare till min samsung 40" LCD som jag också kör 1360x768 som finna att välja. Jag tror att du ska kolla inställningarna på din tv. Kör vanliga vga-kabeln sen aktiverar du den till tv och pillar på inställningarna på tv:n.
Lycka till.
1 Guest(s)