August 25, 2005
Godkväll.
Ska ta allting från början.
För drygt en vecka sen beslutade sig min grafikkortsfläkt, till mitt 9800Pro, att lägga av. Jahapp, ok fine tänkte jag. Beställde en Artic Cooling Silencer 1 (Rev. 2). Medans jag väntade på kylningen körde jag med chassi-fläktar från ett aspire x-dreamer II (ganska bra flås i dem). Fungerade relativt bra, vågade dock inte spela eller något sånt, men man kan ju inte leva utan sin dator i en hel vecka . Iallafall, idag fick jag silencer'n och det är här problemen börjar.
Tog ur kortet, monterade av flänsen, smackade på lite "thermal compund", satte på silencer'n och in med kortet i datorn igen.
Startade datorn och när windowsloggan kom upp så såg jag att den var ganska fucked, rent ut sagt. Kom in i windows, där allting var normalt, startade ATI-tool och scannade artifacts och det ser då ut ungefär såhär;
http://upl.silentwhisper.net/u.....d8/bla.jpg
Stängde av, ut med kortet, montera av/på igen, passade även på att dra på lite mer pasta, in med kortet, starta datorn och samma problem igen.
Och så till frågan;
VAD kan det vara för fel?
Kan kortet ha skadats? Är tveksam till att det är felmonterat och på så sätt bli för varmt. Stänger jag datorn och låter den "svalna" och sen startar den igen så ser windowsloggan lika sne ut. Det hinner väl inte bli så varmt på så kort tid?
Vore jättetacksam för svar.
December 24, 2002
August 25, 2005
Darth Vader wrote: Det är nog kört för grafikkortet! om du har nån garanti kvar så sätt tillbaka den gamla fläkten o lämna in till affären du köpt från,o hoppas dom inte märker att du har haft väck kylflänsen!!
Det är så illa alltså :
Ja jo, jag har ju ett ½ år kvar på garantin men när jag tog väck flänsen klippte jag av de små "plastnubbarna" så flänsen får jag inte på igen 😀
Tips på nytt grafikkort? runt 1800 spänn?
2 Guest(s)