Problem med 9800PRO|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med 9800PRO
nallle
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 24, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Godkväll.
Ska ta allting från början.
För drygt en vecka sen beslutade sig min grafikkortsfläkt, till mitt 9800Pro, att lägga av. Jahapp, ok fine tänkte jag. Beställde en Artic Cooling Silencer 1 (Rev. 2). Medans jag väntade på kylningen körde jag med chassi-fläktar från ett aspire x-dreamer II (ganska bra flås i dem). Fungerade relativt bra, vågade dock inte spela eller något sånt, men man kan ju inte leva utan sin dator i en hel vecka . Iallafall, idag fick jag silencer'n och det är här problemen börjar.
Tog ur kortet, monterade av flänsen, smackade på lite "thermal compund", satte på silencer'n och in med kortet i datorn igen.
Startade datorn och när windowsloggan kom upp så såg jag att den var ganska fucked, rent ut sagt. Kom in i windows, där allting var normalt, startade ATI-tool och scannade artifacts och det ser då ut ungefär såhär;
http://upl.silentwhisper.net/u.....d8/bla.jpg

Stängde av, ut med kortet, montera av/på igen, passade även på att dra på lite mer pasta, in med kortet, starta datorn och samma problem igen.
Och så till frågan;
VAD kan det vara för fel?
Kan kortet ha skadats? Är tveksam till att det är felmonterat och på så sätt bli för varmt. Stänger jag datorn och låter den "svalna" och sen startar den igen så ser windowsloggan lika sne ut. Det hinner väl inte bli så varmt på så kort tid?

Vore jättetacksam för svar.

Darth Vader
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 119
941507
August 25, 2005 - 5:04 am
sp_Permalink sp_Print

Det är nog kört för grafikkortet! om du har nån garanti kvar så sätt tillbaka den gamla fläkten o lämna in till affären du köpt från,o hoppas dom inte märker att du har haft väck kylflänsen!!

nallle
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
942048
August 25, 2005 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Darth Vader wrote: Det är nog kört för grafikkortet! om du har nån garanti kvar så sätt tillbaka den gamla fläkten o lämna in till affären du köpt från,o hoppas dom inte märker att du har haft väck kylflänsen!!

Det är så illa alltså :
Ja jo, jag har ju ett ½ år kvar på garantin men när jag tog väck flänsen klippte jag av de små "plastnubbarna" så flänsen får jag inte på igen 😀

Tips på nytt grafikkort? runt 1800 spänn?

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
942349
August 26, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Risken är att du satt på för mycket kylpasta, det skall vara så tunnt som möjligt, det skall bara täcka de mikroskopiska sprickorna som finns mellan prollecpu:n och kylflänsen, så prova att ta bort gojset och sätt dit normalt mycket av det wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 227
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL