January 10, 2006
Hej! Jag har ett grymt jobbigt problem med mitt nya grafikkort! Kortet är ett x1300pro (PCIe, 256mb). Fick kortet tillsammans med ny CPU och nutt moderkort härromdan och har nu satt ihop sakerna. Nu är det så att en del videofiler inte går att titta på! Från början var de rosa-gröna och flimriga. Det problemet ersattes utav att nån bit av bilden är repiterad 3-4 gånger i sidled, samt att pixlarna på nåt skumt sätt är förskjutna i höjled... Nu kan man med ansträngning urskilja vilket klipp man kollar på, om det finns något tydligt att urskilja. Jag vände mig till sweclockers.com. De sa till mig att installera nyaste catalyst control center och .NET framework. Gjorde detta och då blev jag av med den konstiga färgen, rosa-grönt flimmer... (som en lisebergsflagga). Jag har även testat installera om drivisar till kortet, skärmen osv... Kollat så att jag inte har några konstiga inställningar m.m... Hoppas verkligen någon här skall kunna hjälpa mig! Om ni vill veta mer om kortet kan ni kolla: http://www.datorbutiken.com/se/defa...Id=ASEAX1300PRO
En god vän rekommenderade er, sa att ni var absolut bäst! Hoppas på att detta stämmer 😀
Tack på förhand
//Erik
1 Guest(s)