PROBLEM med asus x1300pro|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
PROBLEM med asus x1300pro
spissy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 9, 2006 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej! Jag har ett grymt jobbigt problem med mitt nya grafikkort! Kortet är ett x1300pro (PCIe, 256mb). Fick kortet tillsammans med ny CPU och nutt moderkort härromdan och har nu satt ihop sakerna. Nu är det så att en del videofiler inte går att titta på! Från början var de rosa-gröna och flimriga. Det problemet ersattes utav att nån bit av bilden är repiterad 3-4 gånger i sidled, samt att pixlarna på nåt skumt sätt är förskjutna i höjled... Nu kan man med ansträngning urskilja vilket klipp man kollar på, om det finns något tydligt att urskilja. Jag vände mig till sweclockers.com. De sa till mig att installera nyaste catalyst control center och .NET framework. Gjorde detta och då blev jag av med den konstiga färgen, rosa-grönt flimmer... (som en lisebergsflagga). Jag har även testat installera om drivisar till kortet, skärmen osv... Kollat så att jag inte har några konstiga inställningar m.m... Hoppas verkligen någon här skall kunna hjälpa mig! Om ni vill veta mer om kortet kan ni kolla: http://www.datorbutiken.com/se/defa...Id=ASEAX1300PRO

En god vän rekommenderade er, sa att ni var absolut bäst! Hoppas på att detta stämmer 😀

Tack på förhand
//Erik

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1001143
January 10, 2006 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Borde det inte vara konstiga codecs som ställer till det då?

spissy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
1001290
January 10, 2006 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Har testat massa codec-paket, kört i VLC, DivX - allt. Skall testa o installera annan version av XP... får se hur de går...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 70
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL