July 22, 2001
Hallå hallå, jag har ett lustigt problem med brännaren, iaf tror jag det kan vara den som strular.
Jag gillar att bränna musikcd's i easy cd creator, men ända sedan jag satte samman min nya burk har det inte gått, för datoruslingen hänger sig direkt jag går in i det programmet. Eller nej, det hänger sig faktiskt enbart om jag har en tomcd i brännaren. Vete sjutton vad det här kan bero på, hoppas ni har nåt svar!
Nu när jag ändå håller på kan jag kanske få lite hjälp med mitt ljudkort också. Mitt gamla ljudkort med vortex-chip funkade illa med mitt nya moderkort med via-chipet så jag fick köpa ett nytt. Jag hade lite ont om stålar för tillfället så det fick bli ett budget-kort. Terratec 128 PCI. Nu till mitt problem där; jag kan inte spela upp 2 ljudkällor samtidigt. Spelar jag lite mp3-musik i winamp så hörs inte ett knyst från t.ex icq eller annat, man kan inte starta spel som kräver ljudkort då för man får upp felmeddelande om att det är upptaget. Spelar man däremot upp musikcd från cd-romen i winamp funkar det kalasbra med ljud från iaf en till ljudkälla. Detta verkar ju lite skumt enligt mig. Ingen som har nån idé, eller suger rentav mitt ljudkort så mycket? Deras support anser då inte det
"formatera och installera om windows" sa de. Har gjort, funkar lika illa..
Nåväl, hör gärna av er med lite tips för här står det stilla
1 Guest(s)