November 11, 2001
Hej Lirk.
WinOn CD fungerar tyvärr inte alls i XP även fast att XP's egna brännarbrogram är byggt med hjälp av Roxio. Jag hade samma besvär som du hade ett tag. Jag kör nu FireBurner CDRWIN och Nero Burning Rom 5.5.5.1.
Ditt problem är nog det att du måste uppdatera dina "ASPI drivers". Jag har gjort detta ochh det fungerar. Easy CD Creator skall också fungera har jag hört.
Men hoppas att dina problem är lösta, kom ihåg ASPI, när du installerat så är det bara att starta om XP så bör det fungera.
November 12, 2001
On 2001-11-11 18:59, alpien wrote:
Jag kör nu FireBurner CDRWIN och Nero Burning Rom 5.5.5.1.
Ditt problem är nog det att du måste uppdatera dina "ASPI drivers". Jag har gjort detta ochh det fungerar.
Har nu försökt få igång Nero i XP ett bra tag, utan resultat. Har lagt in nyaste (?) ASPI rutinerna med ForceASPI 1.7 och kör nyaste Nero (5.5.5.1). Får inte ens igång programmet, "scanning ide bus" eller nåt i den stilen stannar den vid. Någon som har några tips? Känns ju jobbigt när alla andra fått igång det fint. Körde det förresten utan problem i Win2000. Kör nu, förutom 2000, även WinXP Pro men där vill itne Nero fungera. 🙁 Hjälp uppskattas...
November 11, 2001
När ja satt och kollade vad det var för ASPI drivers jag hade lagt in så var det stenålders (tror jag).. Hursomhellst fungerar det med dem, har inte brytt mig om att uppdatera dem för det funkar ju.
Det är följande version:
Version: 1.0.2.14
ASPI for Win95/WinNT Installer
[ Detta Inlägg ändrades av: alpien den 2001-11-12 23:29 ]
1 Guest(s)