October 1, 2001
Jag ska sätta ihop en dator till en kompis och har följande problem.
Jag får upp felkod "C1" som står för
A to detection of DRAM size, type and ECC.
eller
Auto detection of L2 cache (socket 7 or below).
Jag har provat med att ta bort processorn men då står det FF på felkoden.
Jag har flyttat minnet till en annan DIMM-plats men det hjälper ej.
Vad ska man göra
Moderkortet är ett EPOX EP-8KHA+ och monnet är ett 256MB DDR 266MHZ originalminne som ska passa ihop med moderkortet.
Processorn är en AMD 1700.
tacksam för förslag.
February 4, 2002
On 2002-05-05 14:43, Björne wrote:
Jag ska sätta ihop en dator till en kompis och har följande problem.
Jag får upp felkod "C1" som står för
A to detection of DRAM size, type and ECC.
eller
Auto detection of L2 cache (socket 7 or below).
Jag har provat med att ta bort processorn men då står det FF på felkoden.
Jag har flyttat minnet till en annan DIMM-plats men det hjälper ej.
Vad ska man göra
Moderkortet är ett EPOX EP-8KHA+ och monnet är ett 256MB DDR 266MHZ originalminne som ska passa ihop med moderkortet.
Processorn är en AMD 1700.
tacksam för förslag.
Har nyligen haft samma problem fick också felkod C1 har ju med minnet att göra Provade minnet processorn i en annan dator och dom va det inga fel på Kod FF brukar det stå om allt är ok Vad du kan prova är reset av bios sitter en bygel på moderkortet eller ta ut biosbatteriet i mitt fall slutade det med moderkortsbyte eftersom mitt Epox 8kha+ var pajj
November 23, 2001
Jag har haft precis samma problem, första gången ja skulle starta mitt hembygge så fungerade det inte, felkod C1 precis som du..
Klockan var väl halv 2 på natten dan före skola..så ja sket i det å gick och lade mej..
nästa dag när ja skulle testa så tog jag datorn och gick till ett annat rum, då fungerade det perfekt. sedan lade den av på samma sätt igen. å då provade jag att trycka till ganska ordentligt på minneskretsen. det avhjälpte felet.... min erfarenhet är att första minnesslotten är mycket "trögare" än de andra på 8KHA+, man får helt enkelt ta i lite..
February 4, 2002
On 2002-05-07 08:56, evild0ro wrote:
Jag har haft precis samma problem, första gången ja skulle starta mitt hembygge så fungerade det inte, felkod C1 precis som du..
Klockan var väl halv 2 på natten dan före skola..så ja sket i det å gick och lade mej..
nästa dag när ja skulle testa så tog jag datorn och gick till ett annat rum, då fungerade det perfekt. sedan lade den av på samma sätt igen. å då provade jag att trycka till ganska ordentligt på minneskretsen. det avhjälpte felet.... min erfarenhet är att första minnesslotten är mycket "trögare" än de andra på 8KHA+, man får helt enkelt ta i lite..
Tror dom har ändrat på minnesplatshållarna på Epoxkortet På det som jag fick nu sitter minnet mycket hårdare än på mitt första Epoxkort
1 Guest(s)