October 25, 2007
Hej. Jag har lite problem med datorn. Rätt så ofta så fryser sig datorn så inte mus eller något går att röra 🙁
Trodde först det va hårddisken då den klickade till vid samma tillfälle så jag bytte och jovisst det blev bättre men fortfarande så låser sig datorn lite då och då. Skapligt irreterande! Och när den har låst sig och kommer igång igen så hör man ljudet som om man hade tagit ur nån USB-enhet i hörlurarna.
Saker i burken:
C2D E4300
MSI P5ND2SE
3,2GB Ram av olika märken
8800GTS
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=331024 + en samsung 250GB IDE.
OS Win7 Ultimate SWE.
Har nån någon ide va det kan vara?
Mvh Martin
October 25, 2007
October 25, 2007
Har inte vart inne här på ett tag men det är samma problem fortfarande.. ska ta och fixa en bootbar skiva imorgon och testa..
Kan det vara något annat? ibland är det inget på en kvart men sen kan det vara 8-9 ggr på rad.. det händer oftast när jag surfar runt / byter låt på spotify..
Har nån någon annan idé än minnena?
Mvh Martin
October 25, 2007
Har nu kört memtest86 i 12h utan ett enda fel..
Agget är ett sånt här: http://www.watt-power.co.uk/ca.....972e31f2d4 med en noctuafläkt i.
Tempsen ligger som normalt..
Mobo 36C
CPU 53C
HDD 40C..
Så det är ju inget som är varmt så.. :/
nån som har en idé?
Mvh Martin
October 25, 2007
October 25, 2007
October 25, 2007
October 25, 2007
May 29, 2006
nepp, det är det verkligen inte. Du kan ju alltid testa att stresstesta komponenterna. Kör intel burn test, det är det värsta jag har testat för processorn iaf. Har du testat disken i något program? Finns en uppsjö av bra program, tror inte det spelar så stor roll vilket du tar, men det känns som det gör mer ordentligt om du bootar datorn med en skiva.
October 25, 2007
Disken är max en o en halv vecka gammal och det va lika innan fast lite sämre ändå.. så den kan det ju inte vara?
men visst kan jag väll testa den.. säg något program som funkar så provar jag!
ska även prova burntest nu! 🙂
Edit:
Nu har jag kört burntest iaf utan problem!
Ska jag prova något annat nu? 🙂
October 25, 2007
April 21, 2008
Ett lite halvdrygt alternativ för att se så det inte är din Win7 installation som är mupp, är ju att installera ett annat operativsystem (XP t.ex) på en annan hårddisk och pilla runt lite i det och känna om det uppstår några frysningar. Sen kan du ju också söka om det finns några kända problem med din hårdvara och win7.
June 11, 2001
Kan vara för att du kör minnen av olika märken, det kan ge skumma resultat, bästa resultat får man om man köper ett färdigt paket med minnen som är testade för en viss storlek, tex 2, 4 eller 8 GB, då är minnerna utprovade och parade samt granterade att fungera med varandra.
1 Guest(s)