October 6, 2001

Hej, är en stolt ägare av ett ATI radeon 8500.
Mitt problem är att jag vill köra dubbla skärmar nu när jag ändå har två st noname skärmar.
Allting verkar funka när man startar windows xp pro men när själva skrivbordsbilden laddas upp så slocknar den enna skärmen och går inte att få igång med stöd för dubbla skärmar igen.
Om man går in i inställningar för bildskärmar på grafikkortet står det att den inte är anslute vilket den är.
Den fullt fungerande.
Om man tar bort grafikkortet så startar windows och skri
October 6, 2001

October 6, 2001

October 6, 2001

October 6, 2001

October 28, 2001

Hade samma problem för ett tag sedan när jag villa använda en gammal (noname) skärm som komplement till den första. När datorn startas upp visas allt på båda skärmarna och allt verkar fint, men när skrivbordet skall laddas så slocknar skärm nr. 2. Problemet verkar vara att Radeon (Har samma som du) eller i varje fall Hydravision inte klarar av att känna av en nonameskärm (eller om det berodde på att den var gammal)som primary device (Ja jag hade satt nonameskärmen som primary av utrymmeskäl). Problemet löste sig dock genom att jag bytte på skärmkontakterna så att primary hamnade på dvi-kontakten och tvärtom.
Nu kom nästa problem att skrivbordet utökades åt vänster dvs. om man flyttade muspekaren utanför höger kant på primary så kom den fram på skärmen till vänster.. Detta gick som tur var också att lösa utan problem då det finns en inställning där man ställa in så att man änvänder primary som den utökade skärmen.
//snipes
1 Guest(s)