December 19, 2000
Min polare har ett problem. Han använder "gamla 98", och säger att den klagar på att "vmm32.wxl" saknas. Jag trodde han menade VXD, men han säger att den heter WXL. Han har försökt installera både "gamla" 98 och SE, men när installationen ska starta om kommer problemet upp igen. Om inte formatera om, vad kan han göra?
Jag har lite problem själv. Jag använder tyvärr modem än, med ett spray-abbonemang. Ibland slutar den skicka/ladda hem data (såg att Danne skrivit liknande inlägg). Vad är det som är fel? Man kan inte surfa, inte ladda hem, ICQ stannar helt. Ibland funkar det igen efter ett tag, men jag brukar koppla ner och ringa upp igen.
Jag undrar därför om det finns program som typ pingar NH 1 gång / minut och hjälper till på nåt sätt. Hjälper detta?
Jo! En sak till.
Jag kör Win2k, och i aktivitetshanteraren står det att "setup.exe" är igång, men det går inte att stänga av, och därför funkar inte vissa program, t ex Photoshop. Det står som att "ntvdm.exe" har startat det, jag tror att det hände när jag försökte installera ett spel igår, men naturligtvis är det från ett installationsprogram. Jag har ingen lust att starta om windows för att få bort det, orkar inte förklara varför.
Tacksam för flera hjälpande svar.
1 Guest(s)