September 16, 2006
Köpte nyss en ny dator i delar, nu har jag kopplat in allting som det ska vara, och allt verkade funka tills jag upptäckte att skärmen går in i viloläge, dvs den lyser grönt men sen börjar den blinka och den vill inte igång.
Kolla då om grafikkortet satt som det skulle och det såg väl ut som det men det sitter lite löst, alltså det går vicka lite på och jag undrar om det verkligen ska vara så? Kan det vara att jag inte har satt fast kortet rätt? För jag har aldrig haft ett PCI-exp kort förut så jag kan inte speciellt mycket om detta.
Jag är tacksam för alla svar. Mvh, Christian
January 19, 2003
Välkommen till vårat forum.
Det där problemet kan vara lite allt möjligt tyvärr. Men det brukar kunna vara så att man har satt minnena fel, så prova flytta runt dem bland slotsen och se om det fungerar. Om det nu inte skulle hjälpa kan det vara lite allt möjligt tyvärr som är trasigt. Men oftast är det bara en komponent.
EDIT: Sedan vore det bra om du bytte signatur, om du läser igenom reglerna en gång till så förstår du nog varför.
//Jimmy
September 16, 2006
Imlal wrote: Välkommen till vårat forum.
Det där problemet kan vara lite allt möjligt tyvärr. Men det brukar kunna vara så att man har satt minnena fel, så prova flytta runt dem bland slotsen och se om det fungerar. Om det nu inte skulle hjälpa kan det vara lite allt möjligt tyvärr som är trasigt. Men oftast är det bara en komponent.
EDIT: Sedan vore det bra om du bytte signatur, om du läser igenom reglerna en gång till så förstår du nog varför.
//Jimmy
Tack så mycket för tipset, minnerna satt i fel slots och nu går de som smort 🙂 Ändrade signaturen också, efter jag läst reglerna.
Tack igen.
2 Guest(s)