January 23, 2002
Har en gammal burk (AMD K62 450, 256 Mb, GF2 Mx, mobba mig inte) som jag nu har installerat XP på. Mitt problem är att datorn hänger sig så fort jag väljer någon OpenGL-skärmsläckare. Efter att XP startat om får jag nåt meddelande att det var mitt onda Grafikkort som hade ställt till med all ondska i världen. Har testat Detonator 12.41 som gick att installera smärtfritt men som inte löste problemet. När jag testade med 23.11 hängde sig datorn vid omstart och jag måste gå tillbaka till äldre drivrutin för att få igång den igen. Har inte ens kommit till att testa nåt spel eller så eftersom mitt XP uppenbarligen verkar ha nåt problem med Open GL. Graffekortet och resten av datorn har funkat utmärkt både i 98/Me/2000 innan. Vore tacksam för tips.
[ Detta Inlägg ändrades av: Frum den 2002-01-23 23:29 ]
January 23, 2002
Faktum är att mitt moderkort bara klarar AGP 2X, men jag satte ner denna till AGP 1X och körde med de senaste drivisarna och då funkade allt perfekt. Problem solved, Gôtt mos och tack för tipset. Inte något man tänker på i första hand kanske. Sugit att behöva köra på 1x dock...
2 Guest(s)