September 17, 2002
Sitter med två st 6600GT Extreme från Leadtek om jag inte missminner mig, med SLI aktiverat.
Problemet är så att jag får artifakter när jag sitter å spelar så självklart började jag då kolla över temperaturerna. Idle ligger korten på 45-50 grader, men såfort man börjar spela ett spel (just nu caesar IV) så springer Tempen ivåg till hela 80 grader å det kommer lila å gröna polygoner överallt.
Chassi kylning är inga problem, sitter fläktar överallt och omgivnings temp runt grafikkorten är 35 grader. Skulle va då om det hänt något med stock kylningen på korten men jag tror inte det, har dammat av och fläktarna snurrar på för glatta livet.
Däremot så står fläkten på nordbryggan stilla, kan det vara så att den blir för varm och orsakar dessa grafik fel? Tempen där ligger på 30 grader idle.
November 4, 2001
Det är aldrig bra om en fläkt pajat. Se till att fixa kylaren på NB.
Har du testat andra rutiner från Nvidia? bytt SLI-läge (finns ju olia sätt att köra sli på)?
Tempen är ju högre än vad jag skulle önska att den var men sitter allt rätt och kylarna är dammfria plus bra chassiventilation så borde det ju fungera.
June 6, 2006
Jag hade 1 6600GT förut , de låg på ca 40grader idle och inte över 65 i load. . Å då körde jag överklockat så mkt jag fick ur den mä stockkylning . Jag tkr de låter lite högt men de borde inte vara några problem? Jag började få artefakter först vid 90-100 grader med detta grafikkort jag har nu.
September 17, 2002
SuperNova wrote: Det är aldrig bra om en fläkt pajat. Se till att fixa kylaren på NB.
Har du testat andra rutiner från Nvidia? bytt SLI-läge (finns ju olia sätt att köra sli på)?Tempen är ju högre än vad jag skulle önska att den var men sitter allt rätt och kylarna är dammfria plus bra chassiventilation så borde det ju fungera.
Det funkar bättre när jag avaktiverar SLI, men vill ju köra på båda korten.... Har precis installerat senaste forceware och provat två andra versioner.
Men jag blev nyfiken på det med andra sli lägen, jag kan bara hitta ett sätt att köra det på, så förklara gärna.
July 21, 2006
Det med olika sätt att köra SLI på vet jag tyvärr inte så mkt om, tyvärr. Men det jag undrar är, har du bra med kylning i chassit annars, vad har du för chassi, rumstemperatur etc? Vilka fläktar har du, och vilken storlek? För mkt damm? Det låter åtminstone som värmeproblem tycker jag. Testa med att få ner rumstempen, tex öppna ett fönster, o se om det hjälper.
1 Guest(s)