April 20, 2004
Tjena där!
Jag har haft mitt X1950XTX ett tag, jag kunde lira spel som te x Far Cry och Doom 3 utan problem. Men i senare tid, som t ex i World of Warcraft, datorn stängs av när jag kommer in i spelet. Jag skickade tillbaks kortet till komplett och de testade kortet och fann inga fel.
Nu fick jag tillbaks kortet och gick in i WoW, hann inte ens lira i 1 minut, och datorn rebota. Jag körde med X300 innan, inga problem alls, förutom det låga Fps.
Kan det vara så att jag har dåligt nätaggerat? Isåfall, hur kunde jag lira spelen som Far Cry i början utan problem?
May 2, 2006
Hur många Watt är det på och kan du fortfarande lira andra spel?
Ett budget agg är väl inte det bästa för ett så hungrigt kort som X1950XTX. Det kanske har kört slut på det.
Kan du dock spela andra spel så ligger felet nog snarare i drivrutiner och/eller avsaknad av spelpatchar.
April 20, 2004
stege99 wrote: Hur många Watt är det på och kan du fortfarande lira andra spel?
Ett budget agg är väl inte det bästa för ett så hungrigt kort som X1950XTX. Det kanske har kört slut på det.
Kan du dock spela andra spel så ligger felet nog snarare i drivrutiner och/eller avsaknad av spelpatchar.
Jag kan inte ens lira andra spel längre.
May 2, 2006
Voleyro wrote: [quote=stege99]Hur många Watt är det på och kan du fortfarande lira andra spel?
Jag kan inte ens lira andra spel längre.
Hade jag varit dig så hade jag köpt ett nytt och kraftigare nätagg. Att gå från X300 till X1950XTX är en enorm skillnad, både i prestanda och strömkrav.
Minst 500W bör du satsa på.
Förslag:
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=BQSP500W
2 Guest(s)