August 3, 2006
har ett problem att det knäpper i min H-disk och när den gör det blir det konstigt i några sek. sen blir det bra igen
så jag ladda ner CrystalDiskInfo och där står det att ena H-disken är hälsostatus varning. dom andra bra
så det menas med att min ena H-disk håller på att gå i konkurs lr?
MVH
January 17, 2004
troligtvis en eller något annat fel...
December 27, 2010
Absolut kan disken rasa när som helst. Det är som med all materialutmattning - man räknar bara på sannolikheten att den skall hålla(eller rättare sagt man testar, mäter slitage och extrapolerar för att kunna förutsäga slitage under en längre tidsperiod) Det jag menade med att 12555 timmar är lite är att man aldrig skall godta en disk som kraschar vid normala driftsförhållanden inom garantiperioden.
Men gör som fadderullan skrev. Testa attförst defragmentera sen formatera. Men innan det bör du rädda vad som räddas kan.
June 11, 2001
Borde vara ganska enkel mattematik, ett företag som plockar ur datan när disken har slängt in handuken för gott tar tusen för att titta på disken och mellan 5.000 och 10.000 kr för att ta tillbaka datan. En Western Digital Caviar Black 2TB (7200RPM / 64MB Cache / SATA6) kostar 1.290 hos webhallen.
1 Guest(s)