May 14, 2005
May 14, 2005
September 12, 2005
May 14, 2005
September 12, 2005
bjornstrom wrote: nej har byggt ihop min dator själv, och har installerat om windows 3 gånger utan att disken har tjorvat....
schkumt, kolla så att alla kablar är i, testa på en annan sataport etc. etc. eller har du redan gjort det? Annars bör det gå att göra en fuling med ett USB-minne, om du inte har en diskettstation, men man tycker ju att det skall funka som förut :/
Har du installerat ev. drivrutiner för moderkortet ordentligt?
May 14, 2005
May 14, 2005
Hejsan nu är jag nästan på bristnings gränsen.. tänkte nästan hämta yxan å slö sönder fanskapet.... 👿 👿 👿 👿
jag har uppdaterat moderkorts bios osv. till ingen hjälp
jag har laddat hem olika vertyg från hitachi till ingen hjälp
har bytt sladdar till ingen hjälp
vad kan egentligen vara fel ?
kanske hårddisken har gått sönder.. kan ju inte finnas så många andra altenativ !? eller ?
September 12, 2005
bjornstrom wrote: Hejsan nu är jag nästan på bristnings gränsen.. tänkte nästan hämta yxan å slö sönder fanskapet.... 👿 👿 👿 👿
jag har uppdaterat moderkorts bios osv. till ingen hjälp
jag har laddat hem olika vertyg från hitachi till ingen hjälp
har bytt sladdar till ingen hjälpvad kan egentligen vara fel ?
kanske hårddisken har gått sönder.. kan ju inte finnas så många andra altenativ !? eller ?
Spring till en bekant och feta in den där och testa (den kan hänga löst mot golvet/skribordet, håll i den om du är orolig 😛 )... annars vetta fasiken alltså...
May 14, 2005
May 14, 2003
Vad har du för moderkort? Använder du ngn annan hårdisk förutom denna disk? Eftersom du pratar om att du har testat olika "saker i windows" så låter det som om du har en annan disk till? Om så är faller tryck på högerklick på "den här datorn" eller vad ikonen nu heter välj hantera. Se ifall du ser disken där? Testa auto på disken/diskarna i bios?
Lite mer spec på hårdvaran?
May 14, 2005
Hejsan
här kommer lite mer specefik info
Moderkort: epox något
http://www.epox.nl/products/vi.....uct_id=286
Cpu: intel celeron d 2,4 ghz
1x 80 gb hårddisk seagate Ata/133
1x200 gb hårddisk seagate ata /133
1x 200 gb hårddisk maxtor ata /133
+ den här Sata disken som INTE går igång ! 🙁
May 14, 2005
May 14, 2005
Siblar wrote: var stata disken i när du installerade win??
min sata disk måste vara i kopplad när jag installerar win.. annars hittar inte win disken. 😛
Den har suttit som den satt när den fungerade..
Sen när windows var klar installerat så fanns den bara inte där ..!
May 14, 2005
optimuz wrote: Det står att du har löst problemet, hur fixa du det? Vore kul att veta!
Tjena jag skrev där uppe men du kanske inte såg ?
jaja men ialla fall så hade bios blockat sata diskar.
så gick in på integrated peropheials och ändrade bort från disable
så nu fungerar allt.. efter mycket grubblande, heheh även nära att disken åkte åt helv***
1 Guest(s)