March 4, 2006
Hej
Jag har försökt att installera winxp på en HD nu men när jag ska välja var jag vill installera XP så säger den att inte är en winXP kompatibel partition.
Så då går jag tillbaka och skapar en partition men den formaterar inte eller frågar i vilket filsystem jag vill ha, utan disken bara ploppar upp som en NTFS disk. Och så väljer jag den igen och får upp samma fel att den inte är en kompatibel winxp partition ????
vad är det för fel.
Har även satt i den i min gammla dator och formaterat den i partition magic till NTFS system och FAT32 system. Men inget av dom vill fungera.
Även testat att starta med en boot disket och försökt att formater HD i dos men då hittar den bara 1 disk C: och när jag ska skriva dir eller något så står det fel mediatyp.
Jag har delat upp HD i tre delar kanske jag ska säga oxå. Det är en disk på 120GB
Det konstiga är att denna HD funkar hur bra som helst i min gammal dator.
June 11, 2001
Hur ser systemem ut på dina datorer?
Om du skapar en partiton under installationen och den inte går att formatera av installationsprogrammet är det antingen fel på installationsprogrammet eller hårddisken.
I det fallet skulle jag kopiera över allt som finns och sedan tömma disken helt.
March 4, 2006
Mitt system ser ut så här
Sapphire Radeon X1600PRO 512MB DDRII
MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939 Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16
AMD Athlon 64 3500+
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5Minne 184-P (för DDR-PC400MHz)
120GB western hårddisk IDE
Har även testat att sätta i en annan Sata HD och får upp samma meddelande att det inte finns någon winXP kompatibel partition
har testat en svensk version av XP och en Engelsk version av XP
1 Guest(s)