September 8, 2001
jag har lite problem när jag ska installera windows 95!!! (har inget bättre än det och en win98 uppgradering)
jag har byggt ihop en egen dator nu och allt verkarde funka perfekt, enda problemt blev då när jags kulle installera win95. Jag har partiotionerat och format hddn, sen använda jag en vanlig win98 startdiskett, startade datorn med cdrom stöd, startade installationsprogrammet för win95, när det var klart skulle datorn startas om.
Efter omstarten och efter första startbilden av win95 så visar ett felmeddelande i dos-prompten. Följande står:
windows skyddsfel. Du måste starta omd datorn
så jag startade om datorn. Datorns bootmeny efter felaktig avstängning kommer upp och jag väljer felsäkert läge (för windows)
då visas felmeddelandet:
När enhet IOS skulle startas
Windows skyddsfel. Du måste starta om datorn
det blir samma sak om och om igen.
Jag har följande hårdvara
p4 1.7ghz
WD 80gb
2x256 rambus
msi moderkort (nån modell)
voodoo3 2000 pci
nätverkskort
hp cd-rw
När jag skulle partitonera så fick jag lov att ha bygeln på cable select, annars funkade det inte, brukar man inte ha master? jag har ju bara en hdd och det är den os:et ska vara på
nu är bygeln på cable select
snälla hjälp mig, måste få igång den snarast
September 8, 2001
ja jag vet. men eftersom jag bara har win95 full och win98se uppg så MÅSTE jag ju installera win95 först sen uppgradera till win98!!!
min kusin skulle ge mig win98full och win2k pro för att jag ska använda båda hade jag tänkt, men han har glömt bort det (skulle lämna till nån av mina kompisar som går i samma klass som han)
2 Guest(s)