April 11, 2006
Har uppgraderat en dator nu så att den har blivit lite bättre än tidigare (från 3000p i 3dmark '03 till runt 11500p).
Mitt problem är detta att hårddisken på den datorn är bara på runt 40Gb så jag vill såklart ha en lite större. Har en 120Gb som sitter i en annan dator som jag har försökt att flytta på. Den hårddisken e partionerad och har saker på sig som jag ogärna vill ta bort. Den har tidigare vart slave och jag vill nu sätta den som slave igen för att slippa installera om windows på nytt.
Problemet är att när jag sätter in den i den nya datorn så vill den i biosen bara erkänna att det finns en hårddisk till som då ligger på 33Gb plus att jag inte alls kan komma åt hårddisken när jag kommer in i windows för där existerar den inte ens.
Det jag undrar nu är om man måste göra nåt speciellt för att få den att fungera? Är inte så hemma på datorer så jag vet inte riktigt vad det är man kan göra. Vill som sagt helst slippa att formatera om den hårddisken.
Vet nån vad som är fel och kan hjälpa mig?
Använder windows xp home edition och har ett nytt moderkort så jag tycker inte felet borde ligga där.
April 11, 2006
kanalerna är inte satta till none, den idientifierar hårddisken i biosen men bara till en på 33Gb.
Båda hårddiskarna e satta till LBA men den hittar fortfarande bara den som satt i original.
Kan problemet ha nåt att göra med det att i den datorn hårddisken satt i tidigare bara hade en master som hette C:
I den nya datorn är den vanliga hårddisken partionerad så den heter både C och D. Tänkte bara om de skulle kunna ta upp varandras plats lr något sånt konstigt.
April 11, 2006
Kabelns anslutning ser ut så fast det fungerar fortfarande inte. Har uppdaterat biosen nu så nu hittar den en hårddisk på 33Gb. När man sen kommer in i windows så hittar den hårddisken och installerar den. Hamnar då som G eftersom jag redan har en C och D hårddisk plus två cd-läsare. Men när man klickar på G hårddisken står det bara att den inte är formaterad fast jag vet att den är formaterad och partionerad.
1 Guest(s)