February 2, 2005
Har ett MSI K8N med RealTek ALC850 chip för ljudet. Problemet jag har är att det inte kommer nått ljud alls! Har provat installera drivare från nvidia,realtek och MSI men med samma resultat :S har använt drivercleaner före installation av nya drivare så det ska inte vara någon konflikt..
Har satt jumers på moderkortet efter manualen så att det ska komma ljud till ljudportarna på baksidan.
Är det något snille som kan hjälpa?
November 25, 2005
Var jumprarna lösa eller satt de på plats på MB? Det är ju lätt att sätta dem fel och då kan det bli kortis i ljudkretsen!? Förutom jumprar och drivrutiner kan det bara vara nåt fel på MB. Kanske nån inställning i ljudprogrammet?
Har också MSI K8N med 5.1/7.1 ljud. AC97 tror jag mitt ljudchip heter eller är det standarden som heter så :whops: . Jumprarna på ljudkontakten (JAUD1 eller nåt) måste sitta kvar för att ljudet ska bli bra via 5.1 högtalarna/bakportarna. Men om jag pluggar i trådarna från frontpanelens mic/headphones kabel (då måste jag ta bort jumprarna)så tappar jag ljudet till vissa högtalare.... Verkar mysko tycker jag :wide:
Hilfe
1 Guest(s)