February 14, 2007
Hej.
Har riktigt börjat tröttna på detta problemet med min(a) Logitech MX 1000 Laser nu.
När jag först köpte min MX 1000 Laser, så har den alltid haft problem med att den hoppar runt lite på skärmen då och då, jag provade då att ladda ner senaste Setpoint, flyttade runt receivern i rummet, bytade USB-portar, bytade till en PS/2 port, använde olika underlag, men utan lycka. Så jag ringde till Logitech och fick en ny mus som jag haft nu i ca 1 mån. Dessvärre har denna mus samma probem och har även en batteritid på ca 1-2 dagar (precis som min gamla MX 1000). Jag har snackat med kompisar som också har en MX 1000, deras batteri tid är med lätthet över 5-6 dagar, och då använder dom den också flitigt.
Fattar inte vad som är problemet med dom möss jag får hem, men börjar bli lite långsökt och tro att jag fått 2 st felaktiga exemplar i rad. Kan de verkligen vara något annat än dom punkterna jag skrivit ?
Skulle vara väldigt tacksam ifall någon hjälpte mig med detta "skumma" problem.
/Tristate
February 14, 2007
Kame_boy wrote: har du något annat trådlöst i närheten eller nåt som du vet strålar på nåt sätt? testa att stänga av det iaf.
Nej, de har jag inte. Har verkligen provat och flytta den och ställa en utom räckhåll för andra elektroniska saker (Logitech rekommenderar 20cm tror jag), fast inget funkar. 🙁
Får väl ta och ringa dom igen på måndag.
September 15, 2002
Problemet tror jag ligger i hur man lyfter musen i slutet av rörelser.
Om du dra runt den utan att lyfta den något funkar det va? Tror det har något att göra med att inte laser slår av sig som den ska när man lyfter den lite från ytan (musmattor kan kanske göra skillnad), har själv en mx1000 och läste om det problemet i början. Finns info på internet.
Eftersom lasern är så känslig så du lyfter den lite så flyttar den sig mkt på skärmen.
February 14, 2007
Danne980 wrote: Problemet tror jag ligger i hur man lyfter musen i slutet av rörelser.
Om du dra runt den utan att lyfta den något funkar det va? Tror det har något att göra med att inte laser slår av sig som den ska när man lyfter den lite från ytan (musmattor kan kanske göra skillnad), har själv en mx1000 och läste om det problemet i början. Finns info på internet.Eftersom lasern är så känslig så du lyfter den lite så flyttar den sig mkt på skärmen.
Jo, jag har också läst om det. Fast jag brukar inte lyfta den, nästan aldrig i alla fall, och dom där "hoppen" kommer inte när jag lyfter den.
1 Guest(s)