Problem med Logitech MX 1000 Laser|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med Logitech MX 1000 Laser
Tristate
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 17, 2007 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.

Har riktigt börjat tröttna på detta problemet med min(a) Logitech MX 1000 Laser nu.
När jag först köpte min MX 1000 Laser, så har den alltid haft problem med att den hoppar runt lite på skärmen då och då, jag provade då att ladda ner senaste Setpoint, flyttade runt receivern i rummet, bytade USB-portar, bytade till en PS/2 port, använde olika underlag, men utan lycka. Så jag ringde till Logitech och fick en ny mus som jag haft nu i ca 1 mån. Dessvärre har denna mus samma probem och har även en batteritid på ca 1-2 dagar (precis som min gamla MX 1000). Jag har snackat med kompisar som också har en MX 1000, deras batteri tid är med lätthet över 5-6 dagar, och då använder dom den också flitigt.

Fattar inte vad som är problemet med dom möss jag får hem, men börjar bli lite långsökt och tro att jag fått 2 st felaktiga exemplar i rad. Kan de verkligen vara något annat än dom punkterna jag skrivit ?

Skulle vara väldigt tacksam ifall någon hjälpte mig med detta "skumma" problem.

/Tristate

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1118908
February 17, 2007 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

har du något annat trådlöst i närheten eller nåt som du vet strålar på nåt sätt? testa att stänga av det iaf.

Tristate
Medlem
1118911
February 17, 2007 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: har du något annat trådlöst i närheten eller nåt som du vet strålar på nåt sätt? testa att stänga av det iaf.

Nej, de har jag inte. Har verkligen provat och flytta den och ställa en utom räckhåll för andra elektroniska saker (Logitech rekommenderar 20cm tror jag), fast inget funkar. 🙁

Får väl ta och ringa dom igen på måndag.

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1118981
February 17, 2007 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Byt musmatta jag hade samma prblem förut!!

Tristate
Medlem
1118984
February 17, 2007 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Twelve wrote: Byt musmatta jag hade samma prblem förut!!

Till vilken då ?

Innan körde jag med Qpad, och då hade jag problem. Sen testade jag bordet som underlag, fortfarande problem. Nu har jag Icemat 2nd version, och gissa vad - fortfarande problem. 🙂

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1118987
February 17, 2007 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som inte får lasern att hoppa runt ja hade en blank matta förut som jag fick byta!!!Pröva dig fram:) prova att köra på en tidning eller vad som helst

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
1118994
February 18, 2007 - 1:13 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet tror jag ligger i hur man lyfter musen i slutet av rörelser.
Om du dra runt den utan att lyfta den något funkar det va? Tror det har något att göra med att inte laser slår av sig som den ska när man lyfter den lite från ytan (musmattor kan kanske göra skillnad), har själv en mx1000 och läste om det problemet i början. Finns info på internet.

Eftersom lasern är så känslig så du lyfter den lite så flyttar den sig mkt på skärmen.

Tristate
Medlem
1119033
February 18, 2007 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Danne980 wrote: Problemet tror jag ligger i hur man lyfter musen i slutet av rörelser.
Om du dra runt den utan att lyfta den något funkar det va? Tror det har något att göra med att inte laser slår av sig som den ska när man lyfter den lite från ytan (musmattor kan kanske göra skillnad), har själv en mx1000 och läste om det problemet i början. Finns info på internet.

Eftersom lasern är så känslig så du lyfter den lite så flyttar den sig mkt på skärmen.

Jo, jag har också läst om det. Fast jag brukar inte lyfta den, nästan aldrig i alla fall, och dom där "hoppen" kommer inte när jag lyfter den.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 391
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL