May 13, 2007
jag har ett ASUS p5w DH Deluxe som inte bootar datorn med 19*300gig diskar! jag har just bytt från mitt gamla MSI K8N neo4 som inte heller funkade som det ska!! den postar inte med alla diskarna i kopplade. kopplar jag ur 4 diskar så postar den, om jag just efter postningen kopplar i diskarna så läser datorn in diskarna och det funkar.. jag har 2*600watts nätagg så lite ström kan det inte vara.. Någon som vet vad jag ska göra för att slippa koppla ur/i diskarna vid uppstart??
OBS. 16 diskar sitter på kontrollerkort för IDE diskar 3 sitter på S-ATA
March 14, 2001
JBOD kan man köra, om din kontroller stödjer skapande av arrayer utan att formatera dem har jag ingen aning om..
Du har inte funktion i bioset som anger ett tidsfördröjd start på diskarna, några start först och sedan resten om man säger så, borde iaf finns något sånt för kontrollerkortet..
May 13, 2007
jag har föregångaren till det här chassit..
August 30, 2005
jagson wrote: jag har föregångaren till det här chassit..
det blir några hårddiskar i den vill gärna se ett kort med allt ikopplat hur det ser ut 🙂
May 13, 2007
Jag lovar att posta bilder på chassit!! det är inte riktigt fullt än. det kommer att gå i en till intern disk, om jag byter till en till 4disk hållare istället för den 3disk hållare som sitter i. då blir det 18*300gig+2*500gig diskar.. det bli ungefär 6,4 tb.. och jag får fortfarande in dvd brännaren!! 😉
2 Guest(s)