December 25, 2007
Hej!
Det är såhär, jag har köpt (med köpt menar jag fått i julklapp) ett nytt headset; Creative HS-900.
Det funkar utmärkt o sånt, men har ett litet (och ganska irriterande problem).
Micken funkar skitbra när jag pratar på vent, inge knaster eller något. De hör vad jag säger.
Men om jag lyssnar på musik/ser film/spelar spel så hör de musiken/filmen/spelet också. =/
Ganska irriterande om man spelar t.ex. Quake3, då hör de bara spelet och inte mig.
Mitt gamla headset (KOSS nått), funkade skitbra - de hörde inte ingame ljud eller winamp/filmen.
Enda skillnaden (förutom märke) så är det att det nya headsetet kör direkt in i datorn (på framsidan, mic & ljud) medans mitt gamla körde via högtalare (dock så satt micken i samma uttag som det nya gör nu).
Ljudkortet är nForce och jag kör nvMixer som är inställt på Mikrofon.
Någon som vet en lösning? Har mailet creative (hittade dock inte mitt modellnummer på sidan) om problemet. Men det är ju Julafton så förväntar mig inte ett snabbt svar där.
Mina inställningar: http://munken.nbounce.se/ljud.jpg
// munken
December 4, 2006
jag har samma. Vet inte om mitt är värre.
Det jag hör, hör de jag snackar med i vent. Men skitmkt högre än vad jag snackar.
Hmm låt mig omformulera.
Jag pratar i en volym på till exempel 5 enheter.
När någon pratar samtidigt. Så hör de det de själva säger i en volym på 20 enheter. De hör allt som jag hör i mina lurar fast 3-4 ggr högre.
1 Guest(s)