October 15, 2005
Jag har köpt en massa nya delar som jag nu har byggt ihop, men problemet är att jag inte får skärmen att starta.
Den lilla lampan på skärmen blinkar precis som den gör när datorn är avstängd, som om skärmen inte får någon signal från grafikkortet.
Men jag har lyckats bevisa att det inte är fel på grafikkortet, för jag provade den i en polares dator och då startade skärmen.
PSUn funkar felfritt också, alla fläktar och LEDs är igång.
Jag har provat att köra med andra minnen, utan resultat.
Jag har provat att ha en annan skärm, men den får inte heller någon signal.
Jag har även provat med att reseta bios, men skärmen startar ändå inte.
Så då finns det bara en sak kvar, moderkortet.
Så jag undrar vad det är som kan vara fel på moderkortet, om det nu är moderkortet det är fel på.
Eller om ni kan komma på något annat som är fel?
Mina delar är:
ASUS A8N-SLI Premium (Nytt)
Athlon 3000+ Venice (Nytt)
Zalman 7700cu (Nytt)
ASUS 7800GTX TOP (Nytt)
Kingmax DDR-400 2x512mb (Ej nytt)
Hiper Type-R 580W (Nytt)
Seagate Barracuda 7200rpm 120GB (ej nytt)
och så CD/DVD
Väldigt tacksam för hjälp //Mich
April 13, 2004
I vilken plats har du placerat grafikkortet? Övre eller undre, jag har för mig att de bör sitta i det övre, om de skall köras ensamma 😛 😕
Jag vet inte hur det är på premium modellen, men är där en bricka/litet kort som man kan vända på, om där är ett sådant kolla så att det sitter rätt, händer det inget även om det sitter "rätt", så prova att vända på det ändå 😛
August 15, 2005
michmich wrote: OK, jag har lyssnat med både högtalare och hörlurar, men det kommer inget, vilket måste betyda att det inte är något som är felkopplat.
Ljudet vet jag är på, för jag hör ett lågt ljud när jag sätter i hörlurarna.
Något mer förslag?
Han kanske menar högtalarn som sitter i datorn som är kopplat direkt till mobo
January 8, 2003
michmich wrote: Jag förstår inte riktigt, har moderkortet egna högtalare?
Isf, var finns dom?
I gamla lådor finns det högtalare, tror inte det finns i nya lådor. De är bra till att identifiera vad som är fel när det inte funkar. Men Asus post reporter ska vara igång från början i vanliga limegröna uttaget om man koppar dit lurar eller högtalare. Eftersom du inte får något ljud så kan mobot vara dött. Prova med ett minne i alla slotarna annars e det bara att skicka tillbaka på RMA tyvärr.
October 15, 2005
Jag hör inget riktigt ljud, men jag hör ett svagt surrande. När jag har hörlurar i alltså.
Anledningen till att asus post reporter inte säger något är kanske för att det inte kan detektera något kopplingsfel, vilket väl är det det ska göra,
utan det är moderkortet som är skadat.
Som det ser ut nu är det bara att lämna in skiten, hoppas bara det inte ska strula med det också.
Om ingen har något mer förslag att komma med vill jag tacka för alla svar.
//Mich
1 Guest(s)