June 6, 2006
Tjenare , jag har stora problem när jag spelar med min nya x2a ...
I Warcraft 3 laggar det något så brutalt , det är inga låga fps utan det är bara att tex det är som om jag hade haft väääldigt hög Latancy på cs eller något liknande .
Är exakt lika i FarCry .!.
Har hört att man ska kunna avaktivera en kärna för det kan vara det det beror på men jag vet ej hur man gör ! 🙁
Skulle gärna vilja veta hur man stänger av 1 kärna.
Tack för svar snarast !
May 1, 2003
har du installerat AMD Dual-Core Optimizer??
AMD Dual-Core Optimizer - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core or multiple processor systems.
April 13, 2004
Lehto wrote: är ju så att den belastar BÅDA kärnorna fullt även i gammla spel, men om du bockar bort en kärna så belastar du bara den ena.
Du har både fel och rätt,
det är nämligen så att man kör med bägge kärnorna men den ena kärnan jobbar inte på långt när fullt ut 😎
Det är ju därför AMD gjorde så stort väsen av sin "antihyperthreading" vilken ju var sagd att kunna utnyttja kraften från två kärnor fullt ut, men det verkar vara ogenomförbart än så länge 😛
March 27, 2006
Nja jag skulle inte tro att det var din AMD som gjorde något så att det börja lagga. för att din AMD är den perfäkta spel processorn. men när jag såg ditt Grafik kort så blev jag misstänksam PowerColor x1800GTO är inte så bra tycker jag Testa med något som nV Silencer 6600 GT det går inte bättre än de grafik kortet.
April 14, 2006
April 14, 2006
June 6, 2006
RitroX wrote: Nja jag skulle inte tro att det var din AMD som gjorde något så att det börja lagga. för att din AMD är den perfäkta spel processorn. men när jag såg ditt Grafik kort så blev jag misstänksam PowerColor x1800GTO är inte så bra tycker jag Testa med något som nV Silencer 6600 GT det går inte bättre än de grafik kortet.
Ledsen att få lov säga dehära , men låt mig skratta ! HHAHAHA 😀 Har själv bytt upp mig något enorm när jag bytte från ett 6800 512mb till ett x1800GTO , så där har du nog lite fel ..
1 Guest(s)