April 27, 2006
Det är så att jag köpt UT2004 och skulle precis testspela lite men när jag startar den så kommer jag bara till menyn sen antingen krashar spelet lr så startar den om datorn bara. Trodde först det va drivrutinerna, installerade om allt o körde ingen men samma sak hände. Kan omöjligt vara så att min x1800XT e för kass lr? Det är inte första gången det händer utan det finns vissa spel krashar den bara?? nån som vet orsaken??
July 9, 2006
December 31, 2001
Stripz wrote: hörrö de är agget garanterat jag har ett x550 å de klarar av ut04 hur bra somhälst
Ja vips så kan man utesluta allt annat bara för att du klarar att starta spelet med ett äldre kort ?
Men för att gå till botten med problemet så tycker jag att du ska testa några benchmarks och prime 95.
Du kan ju börja med att köra lite 3d marks 2003,2005,2006.
Fungerar det fint så kan du gå över till prime95 klarar du av det i några tim så kan du testa att köra 3d marks 2003 och prime 95 samtidigt och även kopiera stora mängder data mellan dina diskar för att fläska på agget så mycket som möjligt.
Du får medela oss vart det tar stop, lycka till med testanded.
April 27, 2006
Jag tror det är nätagget som inte pallar faktiskt men det är så att jag har en aspire 520 watt, klara Battlefield2, Prey, Source utan problem, kört alla 3Dmarkprogrammen utan problem. Men som sagt kan vara att nätagget inte pallar ändå så jag gissar på att det är det som är problemet. Tänkte skaffa ett crossfire system senare med PhysXkort. Har frågat en byggare o han rekomenderar 900 watts agg bara för crossfiresystemet. får se hur det blir med saken 900 watts agg ligger ju runt 3500 spänn 😛 så får man inte glömma räkna med PhysXkortet och Masterkortet. hamnar runt 10 000 ju hehe kommer ni på ett någt liknade system som e billigare så säg till. Jag vill tacka er för alla bra feedbacks Peace Out 😀
August 16, 2003
520W bör du ändå klara dig på om du i nuläget bara har ett grafikkort och inte proppat ditt chassi smockfulklt med diskar.
om ditt nätagg har flera rails så kör grafikkortet på en separat (tror inte att det hjälper i det här fallet)
sen så om du inte redan ahr gjort det så ladda ner senaste patchen till UT2k4 http://www.unrealtournament2004.com
December 31, 2001
Poontus wrote: 520W bör du ändå klara dig på om du i nuläget bara har ett grafikkort och inte proppat ditt chassi smockfulklt med diskar.
om ditt nätagg har flera rails så kör grafikkortet på en separat (tror inte att det hjälper i det här fallet)sen så om du inte redan ahr gjort det så ladda ner senaste patchen till UT2k4 http://www.unrealtournament2004.com
Låt honom byta agg.
Han har just ovan ditt inlägg förklarat att han behöver byta agg men på samma gång har han oxå sagt att alla tester och alla andra spel går fin fint att spela. Vad ska man kalla det ? dubbla budskap kanske ?
Som tur var är det inte våra pengar han bränner när han byter delar som det inte är något fel på.
Klarar jag mig med 500w med mitt system nedan så ska han klara sig fin fint.
2 Guest(s)